awt Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ved juletider begynte jeg å kikke på trådløse hodetelefoner og fant ut at Nokia BH-905 gjorde det greit i tester. I tillegg hadde de dette inne på en Elkjøp-butikk i nærheten, så det ble kjøp da jeg trengte det ganske fort. Selve headsettet var greit nok, men når jeg brukte det til å se film/tv-serier med var det en forsinkelse på lyden med ca. 200-250ms. som jeg måtte korrigere for. I tillegg var det en slags "klikkelyd" noen ganger i minuttet. Jeg gjorde derfor noe jeg aldri har gjort før, leverte det tilbake og fikk pengene igjen. Er dette helt vanlig for trådløse hodetelefoner/headset, eller finnes det modeller som er totalt uten forsinkelse? Jeg kunne gjerne tenkt meg trådløse hodetelefoner, men de må være helt uten forsinkelser og forstyrrelser. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Virker som det er et relativt vanlig problem, forårsaket av at lydsending over Bluetooth "bufres". Det kan tenkes at visse enheter kan justere dette på bekostning av dårligere toleranse for avbrudd i datatransmisjonen, men dette krever antagelig visse inngrep. Den letteste veien rundt dette er antagelig bruk av "analoge" trådløse hodetelefoner, populært kalt "RF". Disse burde ikke ha noen forsinkelse, da de gjerne er ment for bruk med TV. Lenke til kommentar
awt Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Det var egentlig det jeg fryktet. Til musikk har det jo ikke noe å si, men når man skal se på ting blir det litt plagsomt. RF-hodetelefoner har jeg faktisk liggende, og der tror jeg de blir. Fordelen med bluetooth er at man slipper noe fom for ekstern sender, noe som er et krav for meg. Jeg får heller kikke etter gode hodetelefoner med ledning. Endret 8. mai 2011 av awt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå