Kubin Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Noe som virker brennsikkert, er at om bare 5-10 år vil man ha "tracking devices" som er mye vanskeligere å finne enn den typen som disse politiske aktivistene i USA fant montert på bilene sine Sånt er vel hele tiden i utvikling, eller hva? Det er absolutt i stadig utvikling. Her er et fra 2007 der de forklarer hvorfor de velger å ikke sette RFID chipper inn i kroppen til soldater i Irak. De sier at med slike chipper ville de kunne "tracke" soldater. ( Men det kan umulig være "tracking" via satelitt de snakker om. For en chip til å sette i kroppen som kan trackes via satelitt fantes ikke da, og finnes ikke nå. Det må være veldig "kort-distanse-tracking". ) Spol fram til 2011. Og over til et litt annet bruksområde. Her er en artikkel om fordelen med spiselige RFID-chipper (!): http://www.engadget.com/2011/05/30/nutrismart-prototype-embeds-rfid-tags-directly-within-food-trac/ 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) De sier at med slike chipper ville de kunne "tracke" soldater. ( Men det kan umulig være "tracking" via satelitt de snakker om. For en chip til å sette i kroppen som kan trackes via satelitt fantes ikke da, og finnes ikke nå. Det må være veldig "kort-distanse-tracking". ) Dette må jeg bare trekke tilbake. Det finnes datachips til å ha i kroppen, og som kan spores via satelitt. Her er et klipp fra FOX News ( ett minutt ut i ), der eksperten forteller at man vurderer å sette slike datachips inn i kroppen til "sex-offenders". ( Artikkel om "killer-chipene", som de også snakker om i FOX News klippet : http://www.foxnews.com/story/0,2933,520331,00.html ) Endret 1. juni 2011 av Kubin Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Som nevnt tideligere: Det er ikke en gang i nærheten av sandkorn størrelse. Og det er ikke RFID. RFID kan ikke spore noe som helst på noen avstand. Det kan kun identifisere noe når du putter det inntil en scanner. Det er snakk om at det er krympet ned til en størrelse hvor det kan implanteres i menneskekroppen. Det kan være en ganske stor størrelse. Slik er størrelsen på en liten GPS motaker enhet: http://www.sparkfun.com/products/9060 I tilegg kommer antennen og elektronikken (og cyanid kapselen) og ikke minst batteriet som tar en del plass. Den er liten, men ikke i nærheten av "støvstørrelse" Endret 1. juni 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Som nevnt tideligere: Det er ikke en gang i nærheten av sandkorn størrelse. Neida, den er ikke det. Men jeg kom i skade for å skrive at det ikke finnes chipper til å operere inn, som kan spores med GPS. Og oppdaget at det jeg skrev var helt feil. De finnes tydeligvis. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Som nevnt tideligere: Det er ikke en gang i nærheten av sandkorn størrelse. Og det er ikke RFID. RFID kan ikke spore noe som helst på noen avstand. Det kan kun identifisere noe når du putter det inntil en scanner. Det er snakk om at det er krympet ned til en størrelse hvor det kan implanteres i menneskekroppen. Det kan være en ganske stor størrelse. Slik er størrelsen på en liten GPS motaker enhet: http://www.sparkfun.com/products/9060 I tilegg kommer antennen og elektronikken (og cyanid kapselen) og ikke minst batteriet som tar en del plass. Den er liten, men ikke i nærheten av "støvstørrelse" Det det er bare chip'en (og det finnes nesten helt sikkert mindre chip'er enn 1x1 cm som implementerer GPS-mottak) - du må ha en antenne i tillegg. GPS-signaler er ganske svake, og går ikke igjennom vann - så den antenna er antagelig en del større enn chip'en, og må sitte utenpå kroppen. Videre vil den bruke en del strøm på å forsterke opp signalene samt drive de veldig presise klokkene som trengs for GPS - så for en fornuftig driftstid (noen døgn) så trenger man et ganske stort batteri (tenk hvordan GPS-funksjonen på mobiltelefonen din knasker batteritid til frokost og lunch slik at det ikke er noe igjen til middag). Til slutt - GPS er passiv mottaker - "GPS-sender" er bare tull og CSI-språk. Man kan ikke spores av GPS-satelittene. Så dersom man skal spore noen med GPS, så må man legge til en sender (f.eks. en mobiltelefon-sender) + ennå mer batteri. Dersom denne dingsen skal være nogenlunde robust (og militære *liker* robust), så ender man opp med en klump i allefall jeg ikke ville gått rundt med inni magen... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Det det er bare chip'en (og det finnes nesten helt sikkert mindre chip'er enn 1x1 cm som implementerer GPS-mottak) - du må ha en antenne i tillegg. GPS-signaler er ganske svake, og går ikke igjennom vann - så den antenna er antagelig en del større enn chip'en, og må sitte utenpå kroppen. Dette er litt forvirrende. For hvis antennen er utenpå kroppen, er det jo like lett å kappe av antennen, som det er å kappe av en fotlenke. Kanskje er det ikke GPS man bruker, hvis man skal bruke dette til å spore "sex offenders"? Det blir sagt her at de vil bli sporet med samme teknologi som blir brukt ved "Tacoma Narrows bridge toll"... ---------- "Lawmakers are considering a controversial bill that would outfit sex offenders with a surgically-implanted device that tracks their movement. The devices would replace the ankle bracelets that are currently used to track offenders. The bracelets have been criticized as a lacking device as offenders have successfully removed them in the past before disappearing off of the radar. (...) The radio chips would allow police to track an offender from a sex offender using the same technology used at the Tacoma Narrows bridge toll. (...) Similar technology is used to track criminals in the U.K. and school children in Japan." Endret 2. juni 2011 av Kubin 1 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Bomringbrikker bruker en slags "aktiv RFID" - de har en krets som sitter og lytter etter "kallet" til bomring-leseren (og muligens er passiv, dvs. drives av energien i bomring-senderen, og så skrur på resten av brikken vha. batteriet). Resten av brikken bruker så energien fra batteriet til å drive en kort-rekkevidde radiosender. Mao. med denne teknologien så kan man sette opp en sender/mottaker utenfor døren til skurken, og går han ut så blir han "sett". Jeg tviler dog på hvor effektivt det er... Er på jobb, så får ikke sett video'en. Forøvrig så kan det være at man kan plassere sendeantennen like under huden - kombinert med en "alarm" dersom mottaker-antennen blir borte. Men jeg er skeptisk til at det kan være lov å operere inn ting i folk på denne måten... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Mao. med denne teknologien så kan man sette opp en sender/mottaker utenfor døren til skurken, og går han ut så blir han "sett". Jeg tviler dog på hvor effektivt det er... Hvis det bare er det, så gir det ingen mening. Da kan jo "sex-offenders" bare spasere ut døra, og stikke av. Da må de i så fall sette opp sendere/mottakere over et større område. Men jeg er skeptisk til at det kan være lov å operere inn ting i folk på denne måten... Det er jo folk som bestemmer hva som skal være lov, og hva som ikke skal være lov. Og klippet over handler jo om at de vurderer at dette skal bli lov i USA. ( "Similar technology is used to track criminals in the U.K. and school children in Japan." ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Mao. med denne teknologien så kan man sette opp en sender/mottaker utenfor døren til skurken, og går han ut så blir han "sett". Jeg tviler dog på hvor effektivt det er... Hvis det bare er det, så gir det ingen mening. Da kan jo "sex-offenders" bare spasere ut døra, og stikke av. Da må de i så fall sette opp sendere/mottakere over et større område. Men jeg er skeptisk til at det kan være lov å operere inn ting i folk på denne måten... Det er jo folk som bestemmer hva som skal være lov, og hva som ikke skal være lov. Og klippet over handler jo om at de vurderer at dette skal bli lov i USA. ( "Similar technology is used to track criminals in the U.K. and school children in Japan." ) Jeg tviler STERKT på at de opererer inn dingser på størrelse med en autopass-brikke i japanske skolebarn for å passe på at dem møter opp i timene Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg tviler STERKT på at de opererer inn dingser på størrelse med en autopass-brikke i japanske skolebarn for å passe på at dem møter opp i timene Det gjør jeg også. Men det blir sagt i klippet at de bruker "similar technology" ( altså lignende som det som omtales i klippet ). ( Tror ikke det har å gjøre med å passe på at de møter opp i timene. ) Men poenget mitt var ihvertfall at det er myndighetene som bestemmer ( fortløpende ) hva som skal være lov og ikke. Endret 2. juni 2011 av Kubin Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Tenkte jeg skulle helle litt bensin på konspirasjonsbålet. Se denne ted talken. Tenk dere om 10-20 år hvor man kanskje kan lage nanoroboter som kan sprayes fra fly og pustes inn av mennesker slik at man kan styre dem som det insektet eller den rotta. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Se denne ted talken. Takk for linken. Veldig interessant. Det kommer nok til å bli mange flere nyhetsoppslag som dette framover. "Ekorn arrestert for spionasje i Iran." http://www.aftenposten.no/dyr/article1886152.ece Tenk dere om 10-20 år hvor man kanskje kan lage nanoroboter som kan sprayes fra fly og pustes inn av mennesker slik at man kan styre dem som det insektet eller den rotta. Det er vel 50-100 år før noe slikt er mulig? -------- Forøvrig : "It sounds like something from a sci-fi film, but one in four Germans would be happy to have a microchip implanted in their body if they derived concrete benefits from it, a poll Monday showed. (...) In all, 23 percent of around 1,000 respondents in the survey said they would be prepared to have a chip inserted under their skin "for certain benefits"." http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jp1OnChYsNKHswBSo2c4IubHFzPQ Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Tenkte jeg skulle helle litt bensin på konspirasjonsbålet. Se denne ted talken. Tenk dere om 10-20 år hvor man kanskje kan lage nanoroboter som kan sprayes fra fly og pustes inn av mennesker slik at man kan styre dem som det insektet eller den rotta. Og hadde TED talks fantes for 20-30 år siden hadde de sagt at flygende biler var et vanlig familietransportmiddel i dag og at vi i dag hadde har robottjenere som tok seg av allt husarbeidet for oss.... Men slik er det altså ikke. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Argh... Det er en stripe fra PhD-comics som handler om korrelasjon mellom "anslått tid før teknologi ferdig til bruk" vs. "sannsynlighet for at den noen sinne blir ferdig" - ta f.eks. fusjonskraft, som alltid ser ut til å være 30-50 år fram i tid... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Og hadde TED talks fantes for 20-30 år siden hadde de sagt at flygende biler var et vanlig familietransportmiddel i dag og at vi i dag hadde har robottjenere som tok seg av allt husarbeidet for oss.... Men slik er det altså ikke. Bare for å klargjøre. I linken til SirDrinkAlot finnes det ingenting om nanoroboter som skal kunne styre hjernen til folk. ( Bare om allerede utførte eksperimenter med datachip i hjernen til insekter/rotter, der forskerne kan styre dem rundt på gulvet. ) Dette med nanoroboter til å styre andres hjerner må være noe DrinkAlot har kommet over annetsteds, eventuelt kommet på selv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det jeg har sett av eksperimenter med "datastyring" av insekter har vært kakerlakker med "elektronikk-ryggsekk", og ledninger operert inn som påvirker nervene direkte. Omtrent slik: http://en.wikipedia.org/wiki/Borg_%28Star_Trek%29 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Det jeg har sett av eksperimenter med "datastyring" av insekter har vært kakerlakker med "elektronikk-ryggsekk" Ja, riktig. Beklager hvis jeg ga inntrykk av at det var så smått at det fikk plass i hjernen til insektet. Tenkte ikke på at det kunne framstå slik. Endret 3. juni 2011 av Kubin Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har dere vurdert muligheten for at "chemitrails" bare er noe som oppstår når flymaskiner... fly? 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Har dere vurdert muligheten for at "chemitrails" bare er noe som oppstår når flymaskiner... fly? Hvem er "dere"? Selv skriver jeg at teorien er "helt hinsides". Men jeg skal ikke gå god for hva den moderatoren som endret tittelen på tråden tenker. Han "egentlig er" kanskje ikke så helt god. "Chemtrails egentlig er "smartdust" microchipper" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja, riktig. Beklager hvis jeg ga inntrykk av at det var så smått at det fikk plass i hjernen til insektet. Tenkte ikke på at det kunne framstå slik. Stilig spion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå