Gå til innhold

[Løst] Problem med svak signalstyrke Wlan bærbar pc

Anbefalte innlegg

Har en 4 mnd gml. pc som nettopp har vært inne hos importør til reperasjon, bytte av en vifte som støyet mye. Dette er bra nå, men når jeg skal koble meg opp til internett så får jeg kun veldig svak wlanforbindelse til det trådløse stasjonære modemet når jeg har den veldig nærme modemet. Ved 2,5 meters avstand så brytes forbindelsen helt. har sjekket nedlastingshastighet med surfometer og den er helt topp når jeg har pc,en nærme modemet til tross for svak signalstyrke. Har bl.a kjørt Telenorhjelpen og feilsøkingsprosedyre i windows uten at dette finner noen årsak. Har tatt med Pc,en i bilen og forsøkt å finne andre nett rundt omkring, men ingen registres av pc,en. Før den var til reperasjon kom det en rekke nettverk synlig

Det jeg lurer på er om det er en innebygd antenne til nettverkskortet i Pc,en som det er mulig at de i farten kan ha glemt å koble til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Back to repair shop! :thumbup:

Men ellers! Som regel er luken til WLAN kortet LETT tilgjenngelig på en normal PC.

Snu PC'en og se etter en luke som står WLAN på. Skru så opp den lille luken, skjekk så om kablene er tilkoblet.

Hjalp ikke dette må du nok reklamere på reparasjonen og si hva som er galt.

Bildet viser en mini PCI. Finnes mange andre formfaktorer også. Men det går for det samme.

post-123709-0-66869100-1304806054_thumb.jpg

Kablene er antageligvis merket. Grå og Svart. Eventuellt hvit hvis du har fancysmanky N-kort.

Lykke til!

Ekstra bilde som ikke er nødvendig hvis du forstår det bildet over.

post-123709-0-34289300-1304806085_thumb.jpg

Endret av Toast Is Pimp!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen takker mye for svar, jeg tok av dekselet og som forventet så var begge ledningene ikke montert på kortet, det jeg lurer veldig på er hvem skal hvor? Hvit og sort ledning - U1 og U2 på kortet

Har lagt ved ett bilde av det, håper på sikre svar

Mvh

post-244897-0-54375200-1304854783_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...