Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Han sa at kjøttdeig uten fett er triste greier, men det har jeg da aldri nevnt? Hva med å forholde deg til hva jeg sier istedenfor å rage rundt på det jeg ikke sier? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det er i fettet smaken sitter. Basta. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Hva med for eksempel magen, hjertet og halen? Kaste? Trenger ikke kaste det. Lag dyrefor av avfallsrestene. Det beste er selvsagt at så mye som mulig blir utnyttet. Endret 11. mai 2011 av Vice Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Han sa at kjøttdeig uten fett er triste greier, men det har jeg da aldri nevnt? Hva med å forholde deg til hva jeg sier istedenfor å rage rundt på det jeg ikke sier? Om du sier at kjøttdeig med et normalt innhold av kjøtt smaker forferdelig, så ser jeg på det som at du kun er fan av 'prime cuts', tror mørest/dyrest er best og at alle de delene på dyret med mye fett på kan kastes i dunken. Hva med for eksempel magen, hjertet og halen? Kaste? Trenger ikke kaste det. Lag dyrefor av avfallsrestene. Det beste er selvsagt at så mye som mulig blir utnyttet. Dyrför?! *sukk* Endret 11. mai 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Han sa at kjøttdeig uten fett er triste greier, men det har jeg da aldri nevnt? Hva med å forholde deg til hva jeg sier istedenfor å rage rundt på det jeg ikke sier? Om du sier at kjøttdeig med et normalt innhold av kjøtt smaker forferdelig, så ser jeg på det som at du kun er fan av 'prime cuts', tror mørest/dyrest er best og at alle de delene på dyret med mye fett på kan kastes i dunken. Nei, jeg sa at jeg syns kjøttdeig med høyt fettinnhold smaker forferdelig. Nå må du gi deg med å tilegne dine egne fordommer på andre. Jeg har aldri nevnt andre typer kjøtt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Men nå skal det nevnes at i en god matopplevelse sitter det mer en bare smak. Om rent spekk & fett i seg selv smakte aldri så godt, ville det aldri gi meg en god matopplevelse. Det har også i høyeste grad med utseende og konsstens å gjøre. Selv om feks. en entrecote kan være mer smakfull enn indrefilet gir indrefileten meg den beste matopplevelsen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Søk opp "lardo", du. Det aller, aller viktigeste med en rett er smak, ingenting annet. Jeg gir pokker i om noe er kuttet i en perfekt firkant om det smaker skit. Endret 11. mai 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 UÆ! Entrecôte > indrefilèt HVILKEN som helst dag. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det er enkelte retter som man faktisk må bruke indrefilet til, som f.eks carpaccio og beef wellington. Dog er man det som oftest på menyer fordi de tror at indrefilet er best. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det aller, aller viktigeste med en rett er smak, ingenting annet. Jeg gir pokker i om noe er kuttet i en perfekt firkant om det smaker skit. At du kun setter smak som kriterie ved konsumering mat tror jeg er en følelse svært svært få deler med deg. Men bra for deg. UÆ! Entrecôte > indrefilèt HVILKEN som helst dag.Supert! Desto mer indrefilet igjen til meg Jeg får akkurat det jeg har lyst på og liker best og i tillegg, som en liten bonus, får jeg en bedre helsemessig bieffekt. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det er enkelte retter som man faktisk må bruke indrefilet til, som f.eks carpaccio og beef wellington. Dog er man det som oftest på menyer fordi de tror at indrefilet er best. Men det er sammensatte retter og blir noe helt annet enn å sammenligne kuttene mot hverandre. Det aller, aller viktigeste med en rett er smak, ingenting annet. Jeg gir pokker i om noe er kuttet i en perfekt firkant om det smaker skit. At du kun setter smak som kriterie ved konsumering mat tror jeg er en følelse svært svært få deler med deg. Men bra for deg. UÆ! Entrecôte > indrefilèt HVILKEN som helst dag.Supert! Desto mer indrefilet igjen til meg Jeg får akkurat det jeg har lyst på og liker best og i tillegg, som en liten bonus, får jeg en bedre helsemessig bieffekt. Smak er da vitterlig hovedkriteriet når det kommer til bedømming av mat. At det ser flott ut er en bonus. Fin presentasjon kan ikke gjøre opp for mat som smaker dårlig. Det konverse er imidlertidig sant. Dokumenter gjerne den påståtte helsemessige bieffekten, er du snill. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Smak er da vitterlig hovedkriteriet når det kommer til bedømming av mat. At det ser flott ut er en bonus. Fin presentasjon kan ikke gjøre opp for mat som smaker dårlig. Det konverse er imidlertidig sant. Hvis du leser det jeg skriver litt lengre opp: Men nå skal det nevnes at i en god matopplevelse sitter det mer enn bare smak. Dokumenter gjerne den påståtte helsemessige bieffekten, er du snill. Mindre fett. Rett og slett. Men folk må selvsagt få spise hva de vil. Om noen synes feks. magesekk fra lam, fylt med smult er godt, så velbekomme. For min del er dette primært restavfall og vil ikke gi meg en god total matopplevelse, selv om smaken skulle være helt grei. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Gode matopplevelser kan eksistere selv om retten ikke ser pen ut. Det er jo nærmest analogt med å si at en ikke kan ha en koselig stund med mennesker som ikke er pene. Hvorfor gir mindre fett gode helsemessige bieffekter? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Søk opp "lardo", du. Kunne spist meg mett på Lardo! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Gode matopplevelser kan eksistere selv om retten ikke ser pen ut. Umm, ja?? Jeg har da vel aldri påstått at det ikke finnes ekstreme tilfeller eller unntak? Det er jo nærmest analogt med å si at en ikke kan ha en koselig stund med mennesker som ikke er pene. Hehe, om du velger å redusere et menneske med alle det inntrykk og opplevelser det står for, ned til et stykke kjøtt, så tja, kanskje finnes det en likhet Hvorfor gir mindre fett gode helsemessige bieffekter? Det tror jeg jeg overlater til godeste herr Google å gi deg svar på. Om du faktisk genuint lurer på dette kan du finne mye mer informasjon om dette der, enn det noen kan gi deg svar på her i tråden. Men som et startpunkt så kan det nevnes at (vestlige)mennesker generelt idag har bla.a. for mye fett i kostholdet sitt og kan med stor fordel kutte ned på dette. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det tror jeg jeg overlater til godeste herr Google å gi deg svar på. Om du faktisk genuint lurer på dette kan du finne mye mer informasjon om dette der, enn det noen kan gi deg svar på her i tråden. Men som et startpunkt så kan det nevnes at (vestlige)mennesker generelt idag har bla.a. for mye fett i kostholdet sitt og kan med stor fordel kutte ned på dette. Vel, jeg vil heller si at vi får i oss for mye karbohydrater og for lite fett.... Men det overlater jeg til herr google for å gi deg svar på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå