Blåbær Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Noen som vet hvorfor kokker stort sett holder seg unna kjøttdeig og at bruken av det ikke anses som skikkelig kokkekunst? Endret 8. mai 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 70% av kaloriene kommer ifra fett. Noe de har skrapt av fra flere produksjoner, malt opp og selger til gjerrige normenn. Jeg spiser det ikke. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 70% av kaloriene kommer ifra fett. Noe de har skrapt av fra flere produksjoner, malt opp og selger til gjerrige normenn. Jeg spiser det ikke. Der beskrvier du servelat og pøler ganske godt også. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Fordi det er søppelmat. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Men det er jo så godt å "maule". 1 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Konseptet kjøttdeig er det ingenting galt med, men skal jeg bruke det på jobb, skal jeg helst kverne den selv slik at jeg vet nøyaktig hva som går i deigen. Fortrinnsvis kjøtt og fett (kjøttdeig uten fett er triste greier). Problemet er bindevevet som kvernes inn for å spe deigen. Det er mange kokker som fint bruker kjøttdeig når de lager sine egne pølser, burgere og tilsvarende, men det er ikke akkurat det fineste produktet å jobbe med. Folk er veldig på indrefilet, ytrefilet og entrecôte av "okse", laks og steinbit, og resten av stykningsdeler og dyr kan bare dra til helvete. 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Ja, jeg kverner gjerne min egen kjøttdeig, men har ikke hatt tilgang til ei kjøttkvern på mange år. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Nå spiser jeg stort sett kun kyllingkjøttdeig og karbonadedeig men det er enkel og rask mat som er nesten umulig å feile på, samt at det er mye billigere enn det meste annet kjøtt som finnes på markedet. Så selv om det raskt mat kan man jo lage bra mat ut av det. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kjøttdeig er så gastronomisk som man gjør det til. Med riktig kjøttdeig kan man lage rimelig fantastiske hamburgere. 2 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 70% av kaloriene kommer ifra fett. Noe de har skrapt av fra flere produksjoner, malt opp og selger til gjerrige normenn. Jeg spiser det ikke. Dog så er det himmelrike for oss som kjører lavkarbo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 70% av kaloriene kommer ifra fett. Noe de har skrapt av fra flere produksjoner, malt opp og selger til gjerrige normenn. Jeg spiser det ikke. Nå avhenger dette veldig av kjøttdeigen, i butikkene her kan jeg velge mellom forskjellige typer av kvernet kjøtt, der du kan velge etter fettprosent i steg på 5%, der laveste er 5%. 5%, 10%, 15%, 20%, 25% fett vet jeg finns, 30, 40, og 50% finnes også. De fineste er naturligvis dyrere også, men inneholder i stort sett kun kjøtt, ikke renner det noe nevnbart med vann ut fra dem, og det smaker enormt godt. Stor forskjell fra 35% fett "kjøttdeigen" som er ren søppel. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Fat = flavour Kjøttdeig uten fett smaker ingenting. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Skal vi bare kaste alt som ikke er indrefilet på oksen da eller? 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Skal vi bare kaste alt som ikke er indrefilet på oksen da eller? Det finnes da kjøtt andre steder enn på indrefiletene. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Skal vi bare kaste alt som ikke er indrefilet på oksen da eller? Det finnes da kjøtt andre steder enn på indrefiletene. Hva med for eksempel magen, hjertet og halen? Kaste? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hva snakker du om? Jeg sa at kjøtt uten fett smaker som kjøtt. Og at kjøttdeig med lite fett og mye kjøtt smaker bedre. Det er da alvorlig talt ikke mitt problem hva folk bruker kjøttet sitt til. Bruk det til dyrefor for alt jeg bryr meg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Fettet i dyrene er hvor den sterkeste smaken sitter. Å lage en hamburger med kjøttdeig uten fett er som å lage vaniljeis uten fløte. Hadde du skjønt at alt i verden ikke dreide som ernæring hadde det kanskje hjulpet.. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvor har jeg nevnt ernæring? Snakker du med noen andre enn meg her, som sier ting jeg ikke kan se? Kjøttdeig med mer enn 35% fett smaker forferdelig. Kjøttdeig med 5% fett smaker fortreffelig. Jeg har til gode å møte noen som har sammenlignet dem side ved side og vært uenig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har til gode å møte noen som har sammenlignet dem side ved side og vært uenig. Jeg kan forsikre deg om at enhver matinteressert her på forumet vil si det motsatte. psilocybe har vel allerede indirekte sagt seg enig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå