Ninamk Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Hei, Jeg har nå gjort flere forsøk på å bestille ny mobil via Tele2. Nærmere bestemt HTC Desire Z med champion 239. Jeg får da naturlig nok beskjed om å legge inn mitt mobilnr for overføring til nytt abb. Problemet er at dette feltet hvor jeg skal taste inn tlf.nr ikke finnes noe sted på siden på angitt mobil. Jeg har prøv å "bestille" de andre mobilene via samme funksjon og får dermed merkelig nok opp dette feltet. Så den eneste telefonen dette ikke fungerer på er nettopp den JEG vil bestille. Har også prøvd andre browsere (google crome, rockmelt, opera, internet explorer, apple safari) uten at dette har hjulpet. Skal også nevnes at jeg har gjort samme forsøk på min samboers pc. Er det noen som kan tenke seg å gjøre et forsøk for meg -bare for å se om felt for mobilnr kommer opp? I tilfelle det mot alle odds skulle ha noe med IP adressen vår å gjøre. (Vet det er tvilsomt) Har sendt mail til Tele2 om dette, og de gir meg beskjed om å sende all informasjon de trenger av meg for å kunne bestille i mitt navn -noe som er greit nok. Men det skal da ikke være umulig å bestille på egen hånd.. Foretrekker å gjøre slikt på egen hånd.. Takker for svar! Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Får samme feilen, bruker firefox 3.6.17 til mac. Feilen ligger sansynligvis på nettsiden til Tele2. Om andre vil prøve, er linken: HTC DesireZ - Android 2.2 med Champion 239kr/mnd Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Har sendt mail til Tele2 om dette, og de gir meg beskjed om å sende all informasjon de trenger av meg for å kunne bestille i mitt navn -noe som er greit nok. Bare husk at de IKKE skal ha fødsels- og personnummer på e-post. Lenke til kommentar
Ninamk Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Har sendt mail til Tele2 om dette, og de gir meg beskjed om å sende all informasjon de trenger av meg for å kunne bestille i mitt navn -noe som er greit nok. Bare husk at de IKKE skal ha fødsels- og personnummer på e-post. Det var akkurat det de spurte om. Gav de et svar om at de heller måtte løse feilen på nettsiden deres om de ønsket at jeg skulle bestille. Anbefaler andre i samme situasjon om å gjøre det samme! Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 På den annen side er Tele2 litt kjipt med Android-telefon (svensk Android Market som mangler enkelte norske apps), så om du ikke har spesielle behov som de er alene om å innfri, kan du kanskje heller kjøpe telefonen et annet sted? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har sendt mail til Tele2 om dette, og de gir meg beskjed om å sende all informasjon de trenger av meg for å kunne bestille i mitt navn -noe som er greit nok. Bare husk at de IKKE skal ha fødsels- og personnummer på e-post. Det var akkurat det de spurte om. Gav de et svar om at de heller måtte løse feilen på nettsiden deres om de ønsket at jeg skulle bestille. Anbefaler andre i samme situasjon om å gjøre det samme! Når noen ber om fødsels- og personnummer på e-post BØR du sende en henvendelse til datatilsynet. Jeg gjorde dette i fjor da Telenor ba meg om det samme, det endte med at Telenor fikk skriftlig påpakning fra Datatilsynet, og klar beskjed om å innskjerpe rutiner. Jeg håper du sørger for det samme i denne saken, dette er nemlig noe bedrifter som har konsesjon til lagring av opplysningene skal vite om. Lenke til kommentar
Ninamk Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 På den annen side er Tele2 litt kjipt med Android-telefon (svensk Android Market som mangler enkelte norske apps), så om du ikke har spesielle behov som de er alene om å innfri, kan du kanskje heller kjøpe telefonen et annet sted? Jeg har sjekket de fleste abbonement. Fant da ut at Tele2 hadde det beste tilbudet for meg i forhold til pris, (dette har jeg regnet på ..) men det er mulig jeg må vurdere annen operatør/abb hvis Tele2 ikke klarer å løse problemet på nettsiden. Mitt behov i en telefon: er en som har tålelig med batteri - helst 3 dager eller mer, helst qwerty-tastatur, enkel å skrive mld med å ringe med, muligens spille spill og høre litt musikk. Jeg har ikke de store kritteriene i forhold til lagring og nedlasting som mange med denne typen telefon har. Sånn sett er jo ønsket telefon for kraftig for min del, men jeg liker den og vil gjerne prøve den. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Feilen er i så fall ny, jeg bestilte den telefonen med det abonnementet for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
Ninamk Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Har sendt mail til Tele2 om dette, og de gir meg beskjed om å sende all informasjon de trenger av meg for å kunne bestille i mitt navn -noe som er greit nok. Bare husk at de IKKE skal ha fødsels- og personnummer på e-post. Det var akkurat det de spurte om. Gav de et svar om at de heller måtte løse feilen på nettsiden deres om de ønsket at jeg skulle bestille. Anbefaler andre i samme situasjon om å gjøre det samme! Når noen ber om fødsels- og personnummer på e-post BØR du sende en henvendelse til datatilsynet. Jeg gjorde dette i fjor da Telenor ba meg om det samme, det endte med at Telenor fikk skriftlig påpakning fra Datatilsynet, og klar beskjed om å innskjerpe rutiner. Jeg håper du sørger for det samme i denne saken, dette er nemlig noe bedrifter som har konsesjon til lagring av opplysningene skal vite om. Jeg har nå sendt en henvendelse til datatilsynet hvor jeg kopierte inn mailen fra Tele2 hvor de ber om fødsels og personnummer. Så da gjenstår det å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå