Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil bytte ut mitt SD Ultra II 2 GB minnekort til et 32GB eller høyere, grunnet høy oppløsning på bilder og videoopptak.

Mener å ha lest at kort under 32 GB(?) er SDHC, og over 32 GB er SDXC? Vil SDXC være kompatibelt med D5000?

Hvilket minnekort anbefaler dere dersom jeg ønsker høyest mulig lagringskapasitet til mitt Nikon D5000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The real advantage to the SDXC cards will most likely be seen by DSLR users first. As noted above, there are no current DSLR models that are SDXC-compliant. When DSLR manufacturers start using the SDXC spec, we may start to see SDXC challenge Compact Flash as a main stream DSLR storage solution. SD cards already have a stronghold in the entry-level DSLRs, having completely pushed CF cards out of this category on most models (the Nikon D5000 and Canon Rebel T1i being the most prominent). SD cards are also making their way into prosumer and pro DSLR models as secondary card slots as in the Nikon D300s and Canon 1D Mark IV. Some models like the Nikon D3s still use dual CF cards though.

SDXC Cards – What the New Format Means to Photographers

Lenke til kommentar

De tre spørsmålene du bør stille deg er:

- Trenger du høy hastighet på kortet? De høye hastighetene er for å få kortet klart nok til nye skudd etter at du har skutt lange serier - for video er class 6 rikelig.

- Vil du ha pålitelig kort? Kjøp i så fall gode merker som Lexar og Sandisk.

- Hvor mye plass trenger du på kortet?

Har du egentlig bruk for så mye som 32 GB? Et 32GB-kort gi deg kapasitet på flere tusen bilder.

Skal du over 32GB skal det være SDXC - helt korrekt. Men - det finnes dårlig utvalg av det i handelen (selv om det er å få tak i), og D5000 støtter såvidt jeg kan se kun SD/SDHC - ikke SDXC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...