M00ds Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Hei! Vi er 8 gutter som skal gå til innkjøp av russebil til neste år, og var å så på en mercedes benz 608 D idag. kosmetisk det var den helt på trynet, men det går an å fikse. Det som forundret meg, var at den var registrert for 3 personer, selv om det var 8 sitteplasser? bilen veide rundt 3300 Kg, og er det ikke sånn at man kan føre motorvogn inntil 3500 og 8 personer? Bilen kan kjøres på klasse B. Så det jeg egentlig lurer på, er at om bilen veier ca 3300 kg, og vi er 8 stykker i bilen, kan den kjøres på vanlig B sertifikat? Edit: ble litt rotete, men håper dere skjønner hva jeg mener Endret 7. mai 2011 av M00ds Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Dette er litt utenfor mitt felt, men prøver: Med klasse B kan man kjøre opp til 3,5tonn, dette skal være inkludert bilens egenvekt OG vekt av passasjerer. Siden bilen er 3,3 tonn ser det ut til at eieren av bilen har registrert den ned til 3 passasjerer slik at den skal kunne kjøres på B sertifikat. En person regnes til ca 75kg tror jeg. Skal man kjøre den bilen med 8 personer må man altså ha lett lastebil sertifikat (opp til 7,5 tonn) Lenke til kommentar
M00ds Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Det var det svaret vi kom til også, så da er det nok rett. Som vil si at vi ikke får kjøpt bilen Edit: Noen andre som veit noe? greit å være 100% sikker Endret 7. mai 2011 av M00ds Lenke til kommentar
DJ ESMXX #6 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28581250 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå