Gå til innhold

[Løst] Fått pc'en tilbake fra reprasjon. Byttet HD. men hva betyr det de skreiv på ordren?

Anbefalte innlegg

Fikk tilbake pc'en min og Dell mente at HD var problemet til alle problemene mine. Men hva betyr denne setningen?

Seagate Holliday (use only Non FFS HDDs as replace support FFS circuit on MB)

Hva er FFS? Tydelig at det er en spesiel type HD som trengs da hovedkortet støtter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er bemerkelsesverdig at en person med 4.658 poster enda ikke har lært seg å bruke Google. Rett og slett bemerkelsesverdig. Og skremmende. Og strengt tatt en skuffelse på vegne av menneskeheten.

Men jeg kan gjerne gjenta det Google ga meg etter et altfor kjapt søk: FFS står for Free Fall Sensor. Så vidt jeg vet så bruker Fujitsu og Dell dette på noen av sine modeller. Denne er opprinnelig laget for å hindre skade på harddisken ved et fall. Dette fungerer ved at de komponenten som leser og potensielt skriver på CDen blir løftet opp, slik at den ikke vil støte mot andre komponenter.

Håper dette hjalp. Og husk... Google er din venn.

Lenke til kommentar

Skuffelse på vegne av menneskeheten faktisk...

Vel da må jeg få låv til å beklage til menneskeheten og takke KindX for at han i det hele tatt tok seg tid til å svare på hva jeg spurte om og ikke bare skrive hvor skuffende det var at jeg laget et topic her, er vel sikkert min feil at det er krig i verden også.

Var sikker på at forum var till for å spørre, lære og diskutere men der tok jeg vist feil.

Løst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må nevnes at mine kommentarer var sterkt overdrevne, men jeg kan selvsagt ta selvkritikk for manglende bruk av smileyer og andre formildende metoder. Innrømmer uansett at jeg ikke er i verdens beste humør i dag, men ser at det er urimelig å ta dette ut på andre.

Om du er skyld i all krig i verden skal jeg ikke kommentere, da jeg ikke helt vet hva du bruker fritiden din til.

Forum er selvsagt det beste stedet å spørre, lære og diskutere. Poenget jeg prøvde å få frem, tydeligvis på en litt vel støtende måte, er at veldig mange spør om ting som vil være langt mindre tidkrevende å bare søke etter :)

Uansett. Veldig off-topic, men uansett. Beklager måten jeg ordla meg, spør om alt du lurer på og ha en fantastisk kveld.

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...