Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Byttet støtdempere foran - Bilen ble alt for høy!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel slik at det er fjærene alene som bestemmer høyden, altså har ikke demperne noe å si hvis vi ser bort ifra at man får dempere i forskjellige lengder alt ettersom hvilken høyde de skal jobbe i, som bestemmes av fjæren hvis jeg ikke har nevnt det :p

Her er det bare å få tak i nye fjærer.

Hvis du har skaffet orginale fjærer eller tilsvarende ville jeg ringt til en annen forhandler å fått delenr. hos de for så å sammenligne med de du har fått.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Da er nye fjærer bestilt (Lesjøfors). Butikken jeg kjøpte de i måtte bite i asfalten når sjefen deres fikk se bilen :thumbup: . De nye skal være mer tilpasset bilen. De som er på nå er noe universal-dritt som går til alle modellene (hørt noe så dumt). Skal bytte på torsdag hvis været tillater det. Legger ut bilde etter jobben er gjort.

Verksmester mener også at man bør ta en forstillings kontroll hver gang man bytter dempere. Har bestilt time.

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar

De nye skal være mer tilpasset bilen. De som er på nå er noe universal-dritt som går til alle modellene (hørt noe så dumt).

Dette burde de opplyst om istedet for å påstå at de fjærene var til din bil.

mener også at man bør ta en forstillings kontroll hver gang man bytter dempere. Har bestilt time.

Tar bestandig kontroll etter senking, så dette gjelder nok orginalt også hvis de gamle var veldig slitte slik at høyden er bedydelig forskjellig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bedre sent enn etterpå. Bilen har riktig høyde og det føles bra :) . Fikk endelig butikken til å forstå alvoret her og fikk byttet til Lesjøfors fjærer. Det viser seg å være en god kombinasjon med Sachs Advantege dempere.

Takker alle for god hjelp :D . Det er ikke alltid lett å få tak i det man skal ha når man ikke kjøper deler fra merkeverksted. Hørte foresten på prisen på fjærer hos Mazda-verkstedet og de ville ha 2500,- pr/stk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...