JonnyHZ Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 hva var egentlig feilen med de gamle fjærene, var de knekt etter bare 5 år? Den ene fjæra knakk ja (Mekonomen-deler) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Nå er det vel slik at det er fjærene alene som bestemmer høyden, altså har ikke demperne noe å si hvis vi ser bort ifra at man får dempere i forskjellige lengder alt ettersom hvilken høyde de skal jobbe i, som bestemmes av fjæren hvis jeg ikke har nevnt det Her er det bare å få tak i nye fjærer. Hvis du har skaffet orginale fjærer eller tilsvarende ville jeg ringt til en annen forhandler å fått delenr. hos de for så å sammenligne med de du har fått. Endret 31. mai 2011 av xibriz Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Her hadde jeg faktisk vurdert å dra på et huggeri for å få tak i brukte fjærer som kom fra "rett" bil, de fører oversikt over hva slags type motor bilen det satt på hadde. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Da er nye fjærer bestilt (Lesjøfors). Butikken jeg kjøpte de i måtte bite i asfalten når sjefen deres fikk se bilen . De nye skal være mer tilpasset bilen. De som er på nå er noe universal-dritt som går til alle modellene (hørt noe så dumt). Skal bytte på torsdag hvis været tillater det. Legger ut bilde etter jobben er gjort. Verksmester mener også at man bør ta en forstillings kontroll hver gang man bytter dempere. Har bestilt time. Endret 31. mai 2011 av ->NightHawk<- Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 De som er på nå er noe universal-dritt som går til alle modellene (hørt noe så dumt). Aldri stolt helt på sånt One-Size-Fits-All (bortsett fra raggsokker kanskje) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 De nye skal være mer tilpasset bilen. De som er på nå er noe universal-dritt som går til alle modellene (hørt noe så dumt). Dette burde de opplyst om istedet for å påstå at de fjærene var til din bil. mener også at man bør ta en forstillings kontroll hver gang man bytter dempere. Har bestilt time. Tar bestandig kontroll etter senking, så dette gjelder nok orginalt også hvis de gamle var veldig slitte slik at høyden er bedydelig forskjellig. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, du kan jo sammenligne med min 94 626 Tror dette skal være tilnærmet original høyde Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Du skulle ha prøvd deg på veiene her oppe i nordnorge med den bilen der.. Selv med trillfart hadde du nokk klart å ødelegge framfangeren og skrapet opp undersiden av bilen 1 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Hehe, du kan jo sammenligne med min 94 626 Tror dette skal være tilnærmet original høyde "Litt" lav kanskje? . Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Siden fjæra er slipt ned i den ene enden (slik at den er litt flat og ikke helt rund), skal den enden peke nedover? Har alltid gjort det, men tar det opp her alikevel . Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Da er fjærene byttet og det ser mye bedre ut . Legger ut et bilde i morgen. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Bedre sent enn etterpå. Bilen har riktig høyde og det føles bra . Fikk endelig butikken til å forstå alvoret her og fikk byttet til Lesjøfors fjærer. Det viser seg å være en god kombinasjon med Sachs Advantege dempere. Takker alle for god hjelp . Det er ikke alltid lett å få tak i det man skal ha når man ikke kjøper deler fra merkeverksted. Hørte foresten på prisen på fjærer hos Mazda-verkstedet og de ville ha 2500,- pr/stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå