d_stenvig Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Fikk en amd xp 2600+ 333bus idag, men det fulgte ikke med kjølepasta! Er dette vanlig, eller en feil fra komplett.no? Går det bra¨å montere på cpu uten kjølepasta? Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 helt vanlig, kjøp en pakke AS3 fra microplex ellernoe.. Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 det pleier vel ikke å følge med kjølepasta Ja du kan montere CPU uten kjølepasta Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Ja du kan montere CPU uten kjølepasta Det vil ikke jeg anbefale, uten kjølepasta vil tempen øke betraktelig. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Dersom det er montert en Thermal Pad på kjøleribba di, kan du bruke den inntil videre. Men jeg vil anbefale å kjøpe ordentlig kjølepasta. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Bara monter du. Trenger ikke pasta(kjølere har som regel en lite tape flate med termisk overføring) Hvis du ikke så vil jeg kanske være litt mer usikker. Mener jeg leste en plass at du mister garantien hvis du bruker pasta på AMD. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Miste garantien ved å bruke pasta? Det hørtes fryktelig rart ut! Ville heller trodd på det motsatte. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 var vist slik at det var kun få typer som var godkjent av amd ellers mista du garanti Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 var vist slik at det var kun få typer som var godkjent av amd ellers mista du garanti Ja det blir noe helt annet, og forståelig...finnes mange dårlige pastaer på markedet. Men likevel vil jeg tro at de aller fleste er bedre enn thermal pad'en som medfølger. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 var vist slik at det var kun få typer som var godkjent av amd ellers mista du garanti Ja det blir noe helt annet, og forståelig...finnes mange dårlige pastaer på markedet. Men likevel vil jeg tro at de aller fleste er bedre enn thermal pad'en som medfølger. Jeg fulgte en slik diskusjon tidligere på forumet her, da postet en eller annen (husker ikke hvem) en link til AMD der det sto at TP var bedre for de fleste brukte pastaen feil.... Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg fulgte en slik diskusjon tidligere på forumet her, da postet en eller annen (husker ikke hvem) en link til AMD der det sto at TP var bedre for de fleste brukte pastaen feil.... Ja, det er desverre mange som legger et altfor tykt lag med pasta. Dette gjelder ikke bare private (wannabe) PC-byggere men produsenter også. Jeg fjernet engang ei kjøleribbe fra et ASUS skjermkort. Der var det klint på en tykk klyse med kjølepasta. Jeg fjernet pastaen, og la på et tynt lag med en annen billig kjølepasta. Resultat: gikk ned en god del grader i ASUS-probe. Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen ! Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :| Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD ! Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen ! Det jeg mener med wannabe PC-byggere er de som setter igang med å bygge uten at de har satt seg inn i hvordan man skal gå frem først. Det er fryktelig mange som bestiller PC-deler og setter igang uten å ha noe som helst kunnskap om hva de bør gjøre, noe som ofte resulterer i f.eks knust prosessorkjerne, o.l. Jeg vil anbefale de som ønsker å bygge en PC for første gang om å se på når noen andre setter opp en PC først. Iallefall lese noen guider, eller spørre her på forumet. Jeg sikter ikke til noen spesielle med min uttalese hvis du oppfattet det slik. Til opplysning så vil jeg ikke betrakte meg selv som DUM, takk ! Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen ! Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :| Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD ! Chill, personytringer hører ikke hjemme her, det er forskjell på å kalle folk Wannabee og Dum. Det er i alle fall min mening Dette ble sagt til meg en gang: Du er Dum; (stavet ut) D-O-M Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Ja du kan montere CPU uten kjølepasta Det vil ikke jeg anbefale, uten kjølepasta vil tempen øke betraktelig. Det er ikke helt rett du øker tempen med en 4 - 5 grader uten hjølepasta. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg ser dere ikke har lest hele storyen med den garanti greia med kjølepasta... AMD trakk den tilbake samme dag, det var forresten en moderator her på hw forumet som la det ut samme dagen og fikk det samtidig avkreftet samme dagen... Så, ferdig med den diskusjonen... 8) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen ! Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :| Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD ! Chill, personytringer hører ikke hjemme her, det er forskjell på å kalle folk Wannabee og Dum. Det er i alle fall min mening Dette ble sagt til meg en gang: Du er Dum; (stavet ut) D-O-M Det er ingenting da en venn av meg skrev følgene på msn: Tror du jeg er idot... : han har riktignokk skrivevansker osv men fortsatt morsom skrivefeil Lenke til kommentar
Josten Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Mye større forskjeller. Les goop-guiden Lenke til kommentar
Junta Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Ja de som sier at man mister garantien ved å bruke goop på AMD, har ikke fulgt særlig godt med timen. Som Dre@m_Lord sier, så er den saken død og begravet. Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg sa ikke at det var anbefalt å montere cpu uten kjølepasta jeg bare svarte på spørsmålet jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå