Gå til innhold

De bibelske veier til frelse.

Anbefalte innlegg

Hva f.... er da vitsen med å tro nå?

Da er det jo bare til å legge seg flat når du ser ham?

Jo lengere du venter jo vanskeligere blir det å gi seg.

Tror ikke det skal bli så vanskelig å tro på ham når jeg møter ham :)

Avtale

I mellomtiden velger jeg å forholde meg til at han ikke finnes, på lik linje med alle andre eventyrfigurer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett enkelt søk på ABC viser.

Et annet søk på VGD viser 38 treff - hvorav de fleste er av meg, og de som ikke er av meg stammer fra meg.

Det ville nok være bedre om du ganske enkelt spurte meg isteden for den tøvete anklagen du bringer til torgs i ren uvitenhet.

Neste gang du konspirerer kunne det - for ordens skyld - være greit om du sjekket litt grundigere før du springer etter den gapestokken du så gjerne vil sette meg i!

Isåfall beklager jeg det jeg skrev. Men fikk du ikke ganske gode svar på f.eks. verdidebatt? Hva ønsker du å oppnå med å poste det samme innlegget over alt?

Lenke til kommentar

Hva f.... er da vitsen med å tro nå?

Da er det jo bare til å legge seg flat når du ser ham?

Jo lengere du venter jo vanskeligere blir det å gi seg.

Tror ikke det skal bli så vanskelig å tro på ham når jeg møter ham :)

Avtale

I mellomtiden velger jeg å forholde meg til at han ikke finnes, på lik linje med alle andre eventyrfigurer :)

Jesus Kristus er en historisk person som lever videre i de kristne. Når du møter en sann kristen person, møter du Jesus Kristus, gjennom den kristne.

Lenke til kommentar

Da er det jo ikke noe behov for å møte han verken når vi dør eller i endetiden da...

Alle møter Jesus Kristus på en rekke forskjellige måter, på en rekke forskjellige steder. Jesus Kristus har gjennomsyret hele verdenssamfunnet og menneskehetens historie. Møte med Jesus Kristus er ikke en engangsbegivenhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har de jo, de tror jo at han er en profet... En av de viktigste som sådann... Det eneste de ikke tror på er at han var Guds sønn. Noe som egentlig er forståelig ettersom dette trosaspektet tidvis har gitt kristne teologer store problemer, på den ene eller andre måten...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...