Gå til innhold

CPUen luktet svidd, Vær så snill å svar

Cucum(r)

Anbefalte innlegg

Jeg satte den nye XP2400'en min ned i hovedkortet, men når jeg hadde festa vannblokka, så begynnte det å lukte svidd. Første jeg tenkte var ÅNEI! Ikke IGJEN!! (Nesten det samme hadde skjedd med min XP2200, men da var det hakk i kjærna.)

Men denne gangen var det ikke hakk i kjærna, den var bare litt sort under :oops: .

Har jeg returrett på den da?

Hva kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sirkulerte det vann i gjennom blokka? Hvis ikke er det godt mulig at CPU er brent....isåfall burde du ikke få det på garantien.

Hvilket hovedkort har du? Waterchill blokka passer ikke på alle hovedkort. Er du sikker på at blokka hadde god kontakt mot CPU-kjerna. Selv måtte jeg kutte av P4/Athlon64 festene på blokka for å få den ordentlig nedpå. Jeg har et Abit AT7-MAX2 hovedkort.

Lenke til kommentar
Jeg satte den nye XP2400'en min ned i hovedkortet, men når jeg hadde festa vannblokka, så begynnte det å lukte svidd. Første jeg tenkte var ÅNEI! Ikke IGJEN!! (Nesten det samme hadde skjedd med min XP2200, men da var det hakk i kjærna.)

Men denne gangen var det ikke hakk i kjærna, den var bare litt sort under :oops:  .

Har jeg returrett på den da?

Hva kan ha skjedd?

Hvis du ikke har fått festa en anstendig kjøleløsning tilstrekkelig har du INGEN reklamasjonsrett / garanti / returrett. (dvs hvis CPUen er svidd.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...