Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Musikk - komposisjon av en sang

Anbefalte innlegg

Hei, vi har da fått et stort projekt i musikken der vi skal lage teksten til en melodi. Jeg som da er den mest ukreative personen i hele verden sliter noe forferdelig. Er det noen som har noen tips til hvordan?

Jeg tenkte det kunne være lurt å lage en sang osm skolen generelt. Vet noen om det er en melodi jeg kan bruke som passer? Og som er enkel å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal dette prosjektet framføres kun for lærer, eller også for hele klassen din?

For om det kun skal framføres for lærer kan du jo være så frekk så du tar melodien fra en sang som kanskje ikke læreren din kan, for så å lage en enkel grei tekst med enkle enderim. Selvfølgelig burde man tenke seg om to ganger før man gjør dette siden det regnes som juks om man stjeler melodien fra en annen sang.

Men det er sikkert ikke noe problem å finne en sang læreren din ikke kan :D

Desverre vet jeg ikke om noen melodi du kan bruke som er enkel å lage tekst til siden jeg ikke har den minste peiling på hvordan musikk du liker. Hadde sikkert virket mistenksomt om en person som digger metall plutselig kommer på skolen med melodien til en cheesy popsang fra 80-tallet :)

Lenke til kommentar

Jeg er åpen for ALLE løsninger. Jeg er seriøst tom for idéer, det er SÅ frustrerende. Jeg har gode karakterer i ALT bortsett fra musikk, grunnet min dårlige kreativitet. Vær så snill, don´t ignore my plea for help :(

Skal dette prosjektet framføres kun for lærer, eller også for hele klassen din?

For om det kun skal framføres for lærer kan du jo være så frekk så du tar melodien fra en sang som kanskje ikke læreren din kan, for så å lage en enkel grei tekst med enkle enderim. Selvfølgelig burde man tenke seg om to ganger før man gjør dette siden det regnes som juks om man stjeler melodien fra en annen sang.

Men det er sikkert ikke noe problem å finne en sang læreren din ikke kan :D

Desverre vet jeg ikke om noen melodi du kan bruke som er enkel å lage tekst til siden jeg ikke har den minste peiling på hvordan musikk du liker. Hadde sikkert virket mistenksomt om en person som digger metall plutselig kommer på skolen med melodien til en cheesy popsang fra 80-tallet :)

Jeg har lov til å stjele en melodi ;) Men, det er å lage teksten jeg har problemer med. Jeg trenger tips til hvordan :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...