Occi Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Merk at ReCaptcha er litt lureri, da det er kun ett av ordene som faktisk er random generert. Det andre ordet er scannet inn fra en bok, og om det f.ek står på bildet "car bicycle" og "car" er det som er scannet inn, kan du skrive "lolol bicycle", og det vil fungere. Med tiden har det blitt ganske så sofistikerte bots som virker som om de klarer å skjønne hvilket ord som er falsk, da det genererte har noen ting man kjenner igjen, f. eks har et generert aldri med tall, tegn eller spesielle bokstaver. Grunnen til at ReCaptcha gjør det slik er at det er en organisasjon/firma som selger dataene de henter inn, slik at de kan lage e-bøker. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Høres bra ut FraXinuS, må prøves! Occi: hmm.. så Google tjener penger på at jeg bruker den? Er det noen hake med å bruke den (annet enn at den er relativt "obtrusive") eller ville du anbefalt en annen? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Vel, det er endel som er sterke motstandere av ReCaptcha nettopp pga. de føler seg utnyttet, men personlig ser jeg ikke helt hysteriet. Dette blir gjerne gjort vha. å poste ubrukelige svar på de ordene man luker ut som er åpenbart scannet, en guide finner du her. Litt meningsløst da banneord, rasisme osv. blir sikkert filtrert ut manuelt etterpå uansett. Var litt rask med å dra konklusjonen om det ligger penger i ReCaptcha, da det er basert på spekulasjoner og diskusjoner på diverse fora, men det er sannsynligvis sant, bare ved å se på hvordan den fungerer. Tjener/sparer penger, avhengig av om Google bruker dataene selv eller ei. Har dessverre ingen andre gode alternativer, men det finnes jo en haug der ute, f. eks bruker jo ikke Google selv ReCaptcha ved registrering av Gmail om jeg husker rett. Typisk tall/bokstaver blandet med streker og farger over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå