Mokaii28 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hei, jeg skal snart kjøpe meg en Gilera Runner 50 SP og har tenkt på å fjerne variator-ringen på den. Jeg vet ikke hvordan man gjør det (vet så vidt hva det er) og trenger hjelp til dette. Noen her som vet hvordan jeg kan få fikset dette, og som evt. har erfaringer med uplombert Gilera Runner 50 SP? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Mokaii28 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Ble visst ikke mye svar her.. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Ble visst ikke mye svar her.. Ja har manglet det svar gitt. Når det gjelder å ta av variator-ringen på en scooter er det ikke så veldig vanskelig. Det vil gjøre at scooteren går 5-12 km raskere. Problemet er ofte at mutteren som sitter utenpå variatoren er vanskelig å få av da hele hjulet går rundt. Løsningen er å blokkere hjulet (venstre side). (Se link under) Dette gjør du: 1. Ta av deskselet på variatoren 2. På det venstre hjulet skal mutteren av (dette er noe vanskelig - se link under) 3. Dra ut tannhjulet 4. Du ser ringen på akselen - dra den ut. Det kan være hardt og den må lirkes. 5. Ta på igjen tannhjulet og skru fast skruer og hoveddeskelet. Følg gjerne denne guiden http://www.mopedportalen.com/forum/topic/12623-hvordan-loesne-variatoren/. Endret 11. juni 2011 av mariusmk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå