Bllink Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Når jeg laster ned ting med feks Utorrent eller FrostWire. Så stopper alt på nettleseren opp, får ikke åpnet noen sider. Og dette skjer også selv om jeg ar nedlastingshastighet på 100 eller 0kbps.. Virker som når jeg åpner opp dei programma, så tar dei styring over all nettet. Har 7mbs linje. Noen tips? Porter som skal åpnets etc? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Problemet er at torrentprogrammet kan lage masse samtlige tilkoblinger. Dette gjør at "simpelt" nettverksutstyr kneler pga belastning. Det du kan gjøre, er å redusere antall forbindelser (connections global) i torrentprogrammet. Alternativt så kan du skaffe deg bedre routerutstyr. Jeg har f.eks en router som tåler 300.000 tilkoblinger og den koster bare 700kr. PS: Pass også på å begrense upload og download i torrentprogram. Sett av litt båndbredde til andre ting. Endret 7. mai 2011 av la7dfa.com 1 Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Er ikke så farlig at jeg begrenser hastigheten, sia jeg bare laster ned om natten. Men er så irriterende når eg har feks såtte på den første nedlastingen på utorrent, så skal jeg på isohunt og finne en ny, men da laster ikke siden. Har dette modemet: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=582809 Hvor mange tilkoblinger takler den da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg vet ikke hvor mange den tåler, siden det bl.a. er avhengig av firmware. Men jeg kan si at jeg hadde dette routermodemet med Nextgentel for noen år siden. Det var utrolig lite stabilt, så jeg byttet det ut med et rent modem og satte en router bak. Når du skal finne ut hvilke innstillinger du skal ha, så prøv med 100 forbindelser. Stopper det opp, så kutt ned til 50 osv. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg vet ikke hvor mange den tåler, siden det bl.a. er avhengig av firmware. Men jeg kan si at jeg hadde dette routermodemet med Nextgentel for noen år siden. Det var utrolig lite stabilt, så jeg byttet det ut med et rent modem og satte en router bak. Når du skal finne ut hvilke innstillinger du skal ha, så prøv med 100 forbindelser. Stopper det opp, så kutt ned til 50 osv. Forbindelser på modemet eller utorrent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå