Gå til innhold

Problemer med nett hastighet når nedlastingsprogram står på!?

Anbefalte innlegg

Når jeg laster ned ting med feks Utorrent eller FrostWire. Så stopper alt på nettleseren opp, får ikke åpnet noen sider. Og dette skjer også selv om jeg ar nedlastingshastighet på 100 eller 0kbps.. Virker som når jeg åpner opp dei programma, så tar dei styring over all nettet. Har 7mbs linje.

Noen tips? Porter som skal åpnets etc? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at torrentprogrammet kan lage masse samtlige tilkoblinger. Dette gjør at "simpelt" nettverksutstyr kneler pga belastning. Det du kan gjøre, er å redusere antall forbindelser (connections global) i torrentprogrammet. Alternativt så kan du skaffe deg bedre routerutstyr.

Jeg har f.eks en router som tåler 300.000 tilkoblinger og den koster bare 700kr.

PS: Pass også på å begrense upload og download i torrentprogram. Sett av litt båndbredde til andre ting.

Endret av la7dfa.com
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange den tåler, siden det bl.a. er avhengig av firmware.

Men jeg kan si at jeg hadde dette routermodemet med Nextgentel for noen år siden. Det var utrolig lite stabilt, så jeg byttet det ut med et rent modem og satte en router bak.

Når du skal finne ut hvilke innstillinger du skal ha, så prøv med 100 forbindelser. Stopper det opp, så kutt ned til 50 osv.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange den tåler, siden det bl.a. er avhengig av firmware.

Men jeg kan si at jeg hadde dette routermodemet med Nextgentel for noen år siden. Det var utrolig lite stabilt, så jeg byttet det ut med et rent modem og satte en router bak.

Når du skal finne ut hvilke innstillinger du skal ha, så prøv med 100 forbindelser. Stopper det opp, så kutt ned til 50 osv.

Forbindelser på modemet eller utorrent? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...