Gå til innhold

oppgradering av windows 7


Anbefalte innlegg

kan man oppgradere home premium til ultimate uten i miste prog å drivere? har kjøpt ultimate å lurer på dette for har en data med home premium nå :p

det skal jo teoretiskt gå men noen som har faktisk testa det ut? :p

evt finnes det et prog som lett kan redigere menyen når når man høyreklikker?

Endret av raastad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lett å oppgradere fra Home Premium til Ultimate. Du trenger bare å bruke programmet AnyTime Upgrade som følger med Windows 7. Du finner det på startmenyen.

 

060511_anytime1.jpg

 

Du skriver da inn Ultimate nøkkelen, og så gjør AnyTime upgrade resten. Tar ca 10 minutter, avhengig av hastigheten på pcen.

Du trenger ikke å bruke Windows 7 platen eller noe, alle versjoner er egentlig installert på en hver Windows 7 pc, og AnyTime upgrade låser opp de ekstra funksjonene.

Lenke til kommentar

men tar den vare på ALLE prog å drivere da?

 

Regner med det, så sant du har ledig harddiskplass.

Nå er det ikke så enkelt å nedgradere senere.

 

Hva trenger du ultimate til? Hvis du ikke skal koble maskinen mot en server eller kryptere harddisken?

Lenke til kommentar

men før jeg gjør dette vil jeg da vite om den bare oppgradere os'n å beholder prog/drivere? noen som faktisk har prøvd dette? xD

 

Jeg gjorde meg kanskje ikke forstått. ALLE Windows 7 installasjoner har egentlig alle versjoner ferdig installert. Produktnøkkelen avgjør om hvilke funksjoner som blir aktivert.

 

AnyTime oppgraderinger låser bare opp de nye funksjonene. Det er ikke noe annet som skjer. Derfor trenger du ikke DVD platen eller noe. Det blir som på spill, der du låser opp noen nye brett, nye våpen etc. Det betyr jo ikke at spillet blir slettet og installert på nytt, brettene eller våpnene ligger jo allerede i spillet, de bare låses opp.

 

Og ja, jeg har gjort dette mange ganger, så vet hva jeg snakker om. INGEN ting blir borte, INGEN ting blir endret på, INGEN ting blir lagt til. Det er bare de ulike funksjonen som blir åpnet. (PS XP Mode må installeres da, om du ønsker det.)

 

Som andre nevner her, er det jo egentlig totalt bortkastet å gå fra Home Premium til Ultimate. De eneste funksjonene som er verdt å nevne som du får ekstra, er muligheten til å bytte systemspråk via Update, og BitLocker. Samt XP Mode. Alt annet er for spesielt interesserte.

 

Windows 7 Ultimate er ikke noe raskere eller bedre ytelesesmessig enn Home Premium, mye på grunn av at Ultimate egentlig allerede er installert på en hver Windows 7 versjon, og det kun er de ulike ekstra tjenestene som ikke er aktivert.

 

110511_versions1.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

eneste jeg egentlig brydde meg om var at det sto Home Premium på den men nå står det Ultimate xD

er bare prinsippielt xD

 

Skulle jeg gått for enten vista/windows 7.

 

Ville jeg også gått for ultimate 64 bits rett og slett fordi da har jeg alle funksjonene tilgjengelig når jeg trenger funksjonene.

 

Ah ... litt som dem som kjører en BMW 520, men med M5-merker på?

 

Noen foretrekker ting som er smått og enkelt og tar minimal ressurser.

Noen foretrekker å ha ting som er på topp 10 listen.

 

Men å velge windows 7 ultimate 32 bits på en minilaptop? Hehe det er overkill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men å velge windows 7 ultimate 32 bits på en minilaptop? Hehe det er overkill.

 

Egentlig ikke, Ultimate bruker ikke noe mer ressurser enn Home Premium, siden, som jeg har nevnt før, alle versjonene allerede er installert i Windows 7.

Eneste Win7 utgave som bruker noe mindre ressurser, er Windows 7 Starter, som f.eks ikke har Aero.

 

På den andre siden, du hadde neppe fått så mye ut av XP mode på en slik mini pc da, men at du har XP mode installert, betyr ikke at den bruker noe særlig ressurser før du eventuelt starter den.

 

Ergo, ingen problemer å bruke Ultimate på en mini pc.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Han vil jo ikke merke noe forskjell. Eneste er at han nå kan laste ned og installere XP Mode, og han kan begynne å bruke Bitlocker. Og han kan bytte systemspråk via update.

Alt annet lå der jo fra før av.

 

Fult klar over det, var mest ironisk ment.

 

Kjører foresten Windows 7 Enterprise på netbooken jeg skriver fra nå. fungerer flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...