-Teddy- Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hei! Fikk for en tid tilbake VDSL fra Telenor med deres P2812 modem som nå står sammen med en switch for å øke antallet porter. Tidligere har jeg brukt et sinnrikt system med både adslmodem, bredbåndstelefonimodem, router og switch. Merkelig nok fungerte nettverket bedre før. Jeg ønsker å dele filer mellom to Windows 7 maskiner, men ingen av dem klarer å kontakte hverandre lengre. Skriveren (Epson PX 820FWD) klarer heller ikke å se noen av maskinene, og nettverksutskrifter er en saga blott. Fikk lyst til å sette opp en CS-server for nostalgiens skyld, men heller ikke den får noen kontakt med. Har forsøkt å følge Telenors oppskrift for portforwarding uten resultat. Sjekker portene jeg åpnet på canyouseeme, men de er later til å være stengt. Har forsøkt å slå av brannmuren i modemet og på maskinen helt, men selv ikke da rapporterer canyouseeme at porten er åpen. Noen som har noen råd? Er takknemlig for hjelp. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Du skal i første omgang få tilgang mellom enheter internt? Siden alle sitter på samme portnivå så ligger de vel og i samme range. Hva får du når du prøver å pinge mellom enhetene? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Fikk plutselig tilgang etter å ha pinget den bærbare maskinen fra den stasjonære. Fantastisk. EDIT: Men nettverksutskrifter fungerer ikke. På skriveren fikk jeg tidligere opp en liste med datamaskinnavnene på nettverket, det gjør jeg ikke lenger. Får svar fra skriveren om jeg pinger den. Kan du hjelpe med Apache/MySQL eller CS-server? Har hatt begge løsninge på nett tidligere. Om jeg skriver inn min eksterne IP-adresse i nettleseren havner jeg rett i routerens innloggingspanel. Endret 8. mai 2011 av -Teddy- Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Mysql bruker port 3306 og CS port 27015 (default). Disse må videresendes i router til korrekte interne IP adresser. Om du har webtjenester på port 80 som skal aksesseres så kan være en fordel å skru av ekstern administrasjon på router for å hindre at denne tar imot disse. Her er en step by step på CS server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå