formannen Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei... Sitter i en liten klemme etter å ha mistet en ny Nokia 6610 denne uken. Dvs. jeg er nødt til å bruke en Nokia 3210. Men det varer ikke lenge... Håper dere kan komme med noen gode forslag til hvilken telefon jeg skal kjøpe. Jeg har tenkt litt på N7250, N7210, N3650, SET610 og Qtek 7070. Jeg stiller noen krav og har noen ønsker: Krav: - Polyfoniske toner - MMS - IrDA - Fargeskjerm Ønsker: - Kamera - MMC-kort utviding (vil ha litt lagringskapasitet på mobilen) - Bluetooth Et lite spm. til slutt: Hvor stor lagringsplasser det på de enkelte av telefonene...? Lenke til kommentar
andyboy Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 du bør ikke velge n3650 :-? for den sier de at er tung og klumpete men du bør velge kan vel være 7210 eller 7250 det går ut fra mine erfaringer fra nokia jeg har nå nokia 5100 og den veldig god telefon den er bedre en n7210, 6610, 6100 og 7250 for denne telefonen har lommelykt på altså og kaloriteller på. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 du bør ikke velge n3650 :-? for den sier de at er tung og klumpete men du bør velge kan vel være 7210 eller 7250 det går ut fra mine erfaringer fra nokia jeg har nå nokia 5100 og den veldig god telefon den er bedre en n7210, 6610, 6100 og 7250 for denne telefonen har lommelykt på altså og kaloriteller på. Herlig formulering andyboy, hehe Nå til min lille vurdering av telefonene: Nokia 7250: Har i kjent nokia stil dårlig støtte for mms, hvor man bare kan ha en side per melding. Ellers løser den kravene dine på en grei måte, dog har den ikke serlig fasinerende ringetoner. Nokia 7210: Kort og godt den samme telefonen som 6610, så den trenger ikke videre forklaring. Nokia 3650: Sammen med Qtek den eneste mobilen med mulighet for mmckort-utvidelse, noe jeg ser på som et enormt pluss. Har en herlig stor og god skjerm og kjører SymbianOS. Godt kamera og bluetooth har den også, noe som gjør den til en av de beste mobilene på papiret. Merkelig tasteoppsett, rart og stort design og plastikkfølelsen trekker veldig ned for min del (tastesettet skal visst nok være godt det, alt som behøves er litt tilvenning). SonyEricsson T610: Har selv telefonen og er utrolig fornøyd. Den har alle kravene dine, pluss både kamera og bluetooth. Litt svak skjerm i sollys, men så har den også utrolig bra standby tid. Absolutt mye telefon for pengene, og for de fleste et godt kjøp. Qtek 7070: En funksjonsmessig god telefon, sett bort i fra elendig stanby og taletid. God skjerm, clip-on kamera og kabel medfølger, og er sånn sett den eneste telefonen som dekker alle dine behov. MMC-slot og windowsOS med mulighet for program som Msn messenger er ting som trekker godt opp for meg, men jeg føler likevel ikke den er verdt 5 store lapper. Og så er den ganske stor. Andre telefoner som kan hver aktuelle for deg som tilfredstiller de fleste kravene dine: Siemens S55, M55 og SL55 SonyEricsson T68i Nokia 7650 og 6100 Samsung V200 Motorola T720i Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Kjøp 3650 så får du alt det du trenger, det er den beste mobilen på markedet for tiden 8) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Enig med Molna. Vil ikke helt anbefale Qtec 7070 siden jeg har møtt to stykker som har fått problemer med den. Utenom 3650 og Qtec 7070 så er T610 beste valg for deg! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 vel levlex nå får din tredje. Min vurdering av i hvert fall 3650,Qtek 7070,7250 og T610 er som følgende N3650, den har jo en fin egenskap med kontroll funksjon feks. Men størrelse, merke og tastatur trekker veldig ned hos meg. Design er smaks sak, men hos meg ser denne ut som en kloss. M7250, etter å ha sett en i paralell klassen min bruke en sånn, samt prøvd en i butikken så ble min mening at dette er ikke verdt pengene. de 5mb du har tilgjenngelig kompanserer ikke for tapet av en dårlig skjerm, taster eller mangler som BT Qtek: Dette var jo et mareritt, spes med netcom. Jeg måtte ringe produkt sjefen på den andre jeg hadde for å få en ny. De gikk på DOA snitt hver 2. uke om ikke mindre. De var så ubrukelig og ustabile at jeg jeg byttet til P800 straks jeg fikk sjansen. T610: Vel, BTen her er ikke min favoritt, men fikk en av de første så burde vel trodd det. Ellers en veldig fin telefon. Kaurrat nå bruker jeg T610 og ME45 med tvilling sim fra Netcom Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Kjøp 3650 så får du alt det du trenger, det er den beste mobilen på markedet for tiden 8) hva med p800? Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Dårlig med MMC på P800, dessuten har den nokså dårlig display og elendig brukergrensesnitt :-? Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 P800 har jo Memory Stick Duo da, så det er jo ikke så farlig at den ikke har MMC. Elendig grensesnitt?! Dårlig display?? Det verste jeg har hørt! Jeg hadde P800 og var storfornøyd med den! Grensesnittet er flott, synes ihvertfall jeg. Enkel å betjene. Hva er det du mener gjør den elending? Skjermen er også flott, fin i sollys også. Eneste minus er at den "bare" har 4096 farger. Hmm. Og hvorfor mener dere 3650 er bedre enn P800? P800 har større skjerm, og touchscreen. Thumbs up for P800! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 P800 har jo Memory Stick Duo da, så det er jo ikke så farlig at den ikke har MMC. Elendig grensesnitt?! Dårlig display?? Det verste jeg har hørt! Jeg hadde P800 og var storfornøyd med den! Grensesnittet er flott, synes ihvertfall jeg. Enkel å betjene. Hva er det du mener gjør den elending? Skjermen er også flott, fin i sollys også. Eneste minus er at den "bare" har 4096 farger. Hmm. Og hvorfor mener dere 3650 er bedre enn P800? P800 har større skjerm, og touchscreen. Thumbs up for P800! Man har også mulighet for swap av minnekort her... Minnekortene er VELDIG dyre dog... Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Dårlig med MMC på P800, dessuten har den nokså dårlig display og elendig brukergrensesnitt :-? For det første. P800 har det beste displayet med tanke på størrelse. Bare 4k farger men det funker helt fint. Displayet er ikke no dårligere enn det du finner på 3650/7650. Og brukergrensesnittet er jo noe av det beste på markedet for tiden. Telefonen er ganske avansert men det er bare å sette seg inn i det så lærer en det fort Lenke til kommentar
Alasken Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Gå for t610, uten tvil. Prøvde onkel sin 7250 i ferien, og må si at den var ganske latterlig. Større, men mindre skjerm. Piss MMS og ingen bluetooth. I tillegg (standard nokia) kan den ikke motta bilder/ringelyder over IR. Og i tillegg er den jo av en eller annen absurd grunn dyrere. Til dere som krangler med Molna: Hans uttalelser om SE telefoner er alltid overdrevent negative og bombastiske (i motsetning til hans Siemens uttalelser som alltid er overdrevent positive) Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Alasken: Helt enig med deg der ja. Vil vel ikke se på dette som en krangel akkurat, men Molna burde vel bidra med noen argumenter for hans meninger om P800. Spesielt når han tar feil Lykke til med T610 Fin mobil. Men ikke super skjerm Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Gulliksen/arehei: nå er det ikke bare størrelse som gjør et display bra. Displayet på P800 er svært dårlig pga touch-layeret. Brukergrensesnittet på P800 bra? Hvor mye har du egentlig brukt 3650 og P800? 3650 er logisk og man lærer fort å bruke den, P800 er håpløs og det at man må bruke stylus gjør den heller ikke noe bedre. Å påstå at P800 har bedre UI enn 3650 er helt bak mål :wink: arehei: MemStick Due er svært dyrt. MMC er en klar fordel, både billigere og ikke minst kompatibelt med mange andre enheter 8) Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Molna: Displayet på P800 er stort, har høy oppløsning og er klart og fint i alle lysforhold (selvfølgelig best i mørket). Det eneste som kunne vært bedre med det hadde vært 65 k farger, men i og med at mobilen er nesten 8 mnd gammel var det temmelig utenkelig på den tiden. Hva du mener med touch-layeret er jeg ikke sikker på, men touchscreen ordningen funker bra, og den er nøyaktig og fin. Kan også tegne bildenotater, noe som funker meeeget dårlig uten touchscreen. Jeg hadde P800 i 5 mnd omtrent, så jeg har brukt den endel ja. Har prøvd ut mange ulike programmer og spill til den, og de fleste funksjonene den har. Når den var ny var det selvfølgelig litt vanskelig å vite hvor alt er, pga at mobilen har så mange funksjoner og jeg ikke hadde brukt noen lignende mobil før. Men en mobil som P800 er det jo bare gøy å leke og bli kjent med. Når man har brukt den litt kan man menyene som bare det, og den er enkel og bruke. Jeg har brukt 3650 litt, noen timer, og er enig i at den har et fint og enkelt menysystem. Men på ingen måter bedre enn P800. Og om den så skulle ha et fint menysystem er det heller ikke no argument for at P800 sitt grensesnitt/menysystem er dårlig, og ihvertfall ikke elendig! Om man liker å bevege seg i menyer med stylus er vel en smaksak. De fleste jeg har snakket med liker det veldig godt, og du kommer vel sikkert til å ombestemme deg hvis Siemens lager en mobil som bruker det. Jeg vet MMC er mye billigere enn MSD, og sier ikke at MSD totalt gjør opp for mangel av MMC, men å ha MSD er mye bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 for en gangs skyld gir jeg Molna medhold i minne standard. 999 koster vel 64 eller 128MB kort, det er kanskje 2x prisen av et MMC kort. Når det gjelder skjermen. er den lik den på 7650, så vil vel jeg si meg enig at P800 har fordeler, men enkelte ganger syns jeg å finne ulemper ved den. Men hvilket som har best grensesnitt er vel kanskje litt opp til hver og en å bestemme? Mener, jeg liker vanskelige telefoner. da har jeg noe å gjøre. dersom teefonen er lett å finne ut av, selvfølgelig er den kjempe flott da, men for meg vil den da bli kjedelig Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 999 koster vel 64 eller 128MB kort, det er kanskje 2x prisen av et MMC kort. 256MB MMC koster faktisk bare 600,- :wink: arehei: Siemens lanserte mobil med stylus for 2-3 år siden og den likte jeg absolutt ikke. Om P800 er Siemens eller SonyE spiller da selvsagt ingen rolle! Touchscreen-layeret er det laget som registrerer når du trykker. Det gjør at displayet blir litt blasst i forhold til andre mobiler. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Men det er jo mye ebdre med touch for folk som har behov for en fullverdig PDA-mobil hybrid Molna. Om så skjermen blir blass så er jo det et lite minus i et stort pluss...... Hvilken mobil var det Siemens hadde med stylus? Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 SX45 (og SX56) Siden den som startet topicen ikke nevnte P800 antar jeg han ikke er interessert i noen touchscreen-mobil :-? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ja, jeg snakket generelt og var vel i grenselandet til off-topic! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå