LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hei, jeg lurer på hvis man bruker: Torise SVN mye: Og laster ned store prosjekter for så å kombilere små tekst. Dette er snakk om en WD black edition. Så hvor kraftig SSD trenger man for å nå en minimum 100 mot 400 MB/s med så mye små data? Er det fysisk mulig per i dag? Eller snakker vi om en OCZ VeloDrive i raid 0 her? http://www.youtube.com/watch?v=jnt7s2zEZFo Altså bygge små operativsystemer ganske så raskt uten ramdisk. SSD er vel anbefalt her? Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 100 MB/s med data under 4KB i størrelse? Vertex 3 er jo markedsført med opp til 50 000 IOPS, men at du klarer å nå 100 MB/s på filer som ligger mellom 512-byte og 4KB vil jeg tvile sterkt på. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hvor mye tilsvarer: 50 000 IOPS? Her? Regner jeg med kun 4 ganger raskere en vanlig harddisk? Hvordan ligger vanlig harddisker på IOPS her? Ville du heller anbefale (RAMDisk?) isteden eller rask minnepenn? Er intel sine nye SSD de raskerste her på sataporten? Hvor mye etterslep tror dere en 4/6 kjerner prosessor og DDR2 ram gir her? Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 8x Crucial c300 eller 8x Vertex 3 Max IOPS med en Areca 1880ix med 4gb ram burde gjøre susen. Fungerer ikkje det, så er det bare å drite i det 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Den raskeste SSDen på markedet er Vertex 3. Kjører du 8 i RADID0 på dedikert RAIDkort vil du sannsynligvis klare målet ditt (med god margin vil jeg tro) EDIT: Men kan du ikke prøve å gjøre dette på en HDD du har nå? Om du når et par MB i sekundet og filene ligger rundt 1-16 KB vil du nok klare å nå minst 50MB/s med en Vertex 3 vil jeg tro... Endret 7. mai 2011 av arni90 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå