Audi247 Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hallo... jeg har et lite problem. Min datamaskin "liker" ikke di andre sine datamaskiner når jeg har lan hjemme. Når vi spiller Counter-strike(nettverks spill) finner alle hveranre.. men jeg finner ikke alle andre ... Det er ennå 1 dag igjen av lanet.. please svar litt fort.. jeg vil oxo spille. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 2 stk med win XP pro, og en med win 98... Det er dene ene med XP som ikke finner di to andre... Firewall er av på alle datamaskinene... Lenke til kommentar
umy Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 sett fast ip, prøv å pinge hverandre. (start->run) ping [ip] se om du får svar.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 2 stk med win XP pro, og en med win 98... Det er dene ene med XP som ikke finner di to andre... Firewall er av på alle datamaskinene... Dobbeltsjekket at den innebyggde XP-brannveggen er avskrudd? Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 men hvordan vet jeg ip'en til di andre i nettverket da?? di 2 andre har jo ikke internett..(bruker www.whatsmyip.com til vanli) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 men hvordan vet jeg ip'en til di andre i nettverket da?? di 2 andre har jo ikke internett..(bruker www.whatsmyip.com til vanli) Hvordan har dere egenlig satt opp dette med IP-er? Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 vi er alle 3 koblet til en hub.. i hub'en er det koblet til en Telenor adsl ledning.. Kun jeg kommer inn på internett, mens di finner ikke meg på nettverket, og jeg finner ikke di. Er det ikke jeg som har fast ip da? hvordan bytter jeg til "u-fast" ip.. ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 vi er alle 3 koblet til en hub.. i hub'en er det koblet til en Telenor adsl ledning.. Kun jeg kommer inn på internett, mens di finner ikke meg på nettverket, og jeg finner ikke di. Er det ikke jeg som har fast ip da? hvordan bytter jeg til "u-fast" ip.. ? Nei, du har ikke det. Du må ha en eller annen form for router for og dele den oppkoblingen. Først og fremst sett opp alle maskinene med fast IP, 192.168.0.1 > 2 > 3 og nettmaske 255.255.255.0 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Dersom ADSL-modemet er en router, så er det bare å sette på "motta automatisk IP", og kjøre ipconfig /renew i run Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 problemet er ikke å få internett.. da hadde jeg kjøpt et router... men jeg finner ikke di 2 andre på nettverket!!!! har prøvd alt dere har sagt.. ingenting funker.. jeg tror jeg har "fast" ip.. (det sa de sista gang jeg var på lan og hadde problemer med det... :oops: Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 gjør som avgv sa så funker det med en gang Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Sjekk at du har noelunde lik IP som de andre. Hvis de har 192.168.x.x, og du har 169.254.x.x, vil dere ikke finne hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå