Gå til innhold

[Løst] Tastaturet mitt vil ikke skrive rett!

Anbefalte innlegg

DESPERAT! Vær så snill å hjelpe meg noen!

Problemet: Jeg trykker EN gang på tasten hvor ett av tegnene som kan plasseres over en bokstav, og det kommer opp TO tegn, ergo kan jeg ikke plassere dem over en bokstav. Dette gjelder tegnene: ^^ ¨¨ `` og ´ over e. Har sjekket at tastaturet er norsk, men jeg aner ikke hva som har skjedd! Jeg er virkelig desperat etter hjelp ettersom det var helt fint tidligere i dag! Noen PLIS hjelp! :cry:

Takk på forhånd!

//Lionne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over en bokstav?? Hva skal du med tegn over en bokstav?

???

Du er vel gammel nok til å vite at man i blant trenger en û, ü, è eller en ñ i blant?

On topic: Har ingen gode forslag enn en obvious reboot.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt behov for annet enn de bokstavene som er i alfabetet jeg da men.

Er det slike koder? http://www.irontech.no/interface/tastatur.html Det funker ikke på min maskin heller, Alt + tallkode gir ikke noe spesialtegn.

Ble ikke noe klokere av den siden der, men nå skal dere høre. Enten så fungerte teorien min om å trykke på masse knapper samtidig, eller så løste det seg bare på magisk vis, for nå får jeg til å skrive ê og ü og è og ó så jeg aner rett og slett ikke hva som var galt eller noe. Men greit å vite hvordan man retter det opp igjen likevel. Takk for svar anyways :3

Lenke til kommentar

Okeiuhm... Takk for svar, men de har ikke hjulpet meg særlig, ettersom knappen fremdeles ikke vil fungere rett. D:

Problemet er kommet tilbake og det kommer dobble tegn vet enkelt trykk. ^^ ¨¨ `` og ´ fungerer fremdeles ikke. Jeg har bare lyst å kaste dataen ut av vinduet ettersom ^^ og ¨¨ er tegn jeg bruker ofte x_x

Lenke til kommentar

Alt+shift en gang og prøv igjen.

Jeg tror windows endrer tastaturtolkningen sin til engelsk layout. Om alt+shift hjelper kan du ta en tur i kontrollpanelet på tastatur og endre inndatametoder.

Det er ikke spårket på dataen som er feil. Det har jeg allerede sjekket.

Jeg vil bare virkelig ikke reformatere dataen, og bare få vekk dette problemet. Og jeg finner ingenting på nett eller andre plasser, for jeg vet ikke hva jeg skal søke etter. Plis hjelpe meg noen? o.o

Lenke til kommentar

Alder er ingen hindring i å kunne litt om datamaskiner ;)

Du kan jo koble et annet tastatur til en laptop og, for den del. Gjenoppretting finner du under tilbehør->systemverktøy på startmenyen.

Hehe, kan jo litt da ;)

Men tusen tusen tusen takk gutter! Gjenopprettinga fungerte! :D Jeg er så glad! Tusen millioner takk altså! :'D Ble skikkelig glad jeg nå <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...