Lionne Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 DESPERAT! Vær så snill å hjelpe meg noen! Problemet: Jeg trykker EN gang på tasten hvor ett av tegnene som kan plasseres over en bokstav, og det kommer opp TO tegn, ergo kan jeg ikke plassere dem over en bokstav. Dette gjelder tegnene: ^^ ¨¨ `` og ´ over e. Har sjekket at tastaturet er norsk, men jeg aner ikke hva som har skjedd! Jeg er virkelig desperat etter hjelp ettersom det var helt fint tidligere i dag! Noen PLIS hjelp! Takk på forhånd! //Lionne Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Over en bokstav?? Hva skal du med tegn over en bokstav? Endret 6. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Over en bokstav?? Hva skal du med tegn over en bokstav? ??? Du er vel gammel nok til å vite at man i blant trenger en û, ü, è eller en ñ i blant? On topic: Har ingen gode forslag enn en obvious reboot. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Har aldri hatt behov for annet enn de bokstavene som er i alfabetet jeg da men. Er det slike koder? http://www.irontech.no/interface/tastatur.html Det funker ikke på min maskin heller, Alt + tallkode gir ikke noe spesialtegn. Endret 6. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Tråden er ryddet for offtopic. Hold dere til tema. Reaksjoner på moderering kan sendes til undertegnede på PM eller tas opp i kongelig statsråd. Lenke til kommentar
Lionne Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Har aldri hatt behov for annet enn de bokstavene som er i alfabetet jeg da men. Er det slike koder? http://www.irontech.no/interface/tastatur.html Det funker ikke på min maskin heller, Alt + tallkode gir ikke noe spesialtegn. Ble ikke noe klokere av den siden der, men nå skal dere høre. Enten så fungerte teorien min om å trykke på masse knapper samtidig, eller så løste det seg bare på magisk vis, for nå får jeg til å skrive ê og ü og è og ó så jeg aner rett og slett ikke hva som var galt eller noe. Men greit å vite hvordan man retter det opp igjen likevel. Takk for svar anyways :3 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Er det slike koder? http://www.irontech.no/interface/tastatur.html Det funker ikke på min maskin heller, Alt + tallkode gir ikke noe spesialtegn. For tallkode må du bruke num-pad. Ikke tallene over bokstavene. ü bruker jeg ofte, da det er en del av navnet mitt. é brukes i det norske språket. café, én osv. ö, ü og lignende på tysk. ö, ä på svensk osv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det kan ha vært så enkelt som en smule eller et rusk under en tast som har utløst problemet ditt. Lenke til kommentar
Lionne Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 Okeiuhm... Takk for svar, men de har ikke hjulpet meg særlig, ettersom knappen fremdeles ikke vil fungere rett. D: Problemet er kommet tilbake og det kommer dobble tegn vet enkelt trykk. ^^ ¨¨ `` og ´ fungerer fremdeles ikke. Jeg har bare lyst å kaste dataen ut av vinduet ettersom ^^ og ¨¨ er tegn jeg bruker ofte x_x Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Alt+shift en gang og prøv igjen. Jeg tror windows endrer tastaturtolkningen sin til engelsk layout. Om alt+shift hjelper kan du ta en tur i kontrollpanelet på tastatur og endre inndatametoder. Lenke til kommentar
Lionne Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Alt+shift en gang og prøv igjen. Jeg tror windows endrer tastaturtolkningen sin til engelsk layout. Om alt+shift hjelper kan du ta en tur i kontrollpanelet på tastatur og endre inndatametoder. Det er ikke spårket på dataen som er feil. Det har jeg allerede sjekket. Jeg vil bare virkelig ikke reformatere dataen, og bare få vekk dette problemet. Og jeg finner ingenting på nett eller andre plasser, for jeg vet ikke hva jeg skal søke etter. Plis hjelpe meg noen? o.o Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Du kan bruke en gjennopprettingspunkt fra da det fungerte ok. Lenke til kommentar
Lionne Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Har du prøvd et annet tastatur? Jeg har laptop, og ingen andre tastatur. Og hvordan kan jeg bruke et gjenopprettingspunkt eller noe? Jeg er bare 17, og ingen ekspert på data. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Alder er ingen hindring i å kunne litt om datamaskiner Du kan jo koble et annet tastatur til en laptop og, for den del. Gjenoppretting finner du under tilbehør->systemverktøy på startmenyen. Lenke til kommentar
Lionne Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Alder er ingen hindring i å kunne litt om datamaskiner Du kan jo koble et annet tastatur til en laptop og, for den del. Gjenoppretting finner du under tilbehør->systemverktøy på startmenyen. Hehe, kan jo litt da Men tusen tusen tusen takk gutter! Gjenopprettinga fungerte! Jeg er så glad! Tusen millioner takk altså! :'D Ble skikkelig glad jeg nå <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå