Gå til innhold

Twin Towers spill, ja du leste riktig..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, ikke noe værre en de 40,000 som dør i afrika hver dag.

Det er et par vesentlige forskjeller her. Ingen dreper dem med forsett. Dessuten er det svært få spill om sultende barn. Jeg ville ikke likt det heller.

Selv så har jeg ikke noe for spillet, men heller ikke noe imot det,

det er jo uttrings frihet, uansett hvor sært det måtte være.

Ytringsfrihet? Hviken mening er det disse "utviklerne" vil komme med? De kan mene/si akkurat hva de vil, men jeg mener at det er barnslig og umoralsk å lage et spill om tragedien. "Ytringsfrihet" kan brukes (og har blitt brukt) til å forsvare mye grusomt. Rasisme, nazisme ++.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så synes jeg noen ting burde være for "hellige" til at det skal lages spill av. Har ikke sansen for at man skal ha det moro på bekostning av en slik tragedie. Usmakelig! :(

Usmakelig fordi det har skjedd så nylig? Det er jo laget spill av stort sett alle tragedier, deriblandt 2. verdenskrig, vietnamkrigen og gulfkrigen. Twin Towers tragedien er jo egentlig en ganske liten tragedie i forhold til disse.

Men jeg skjønner likevel hva du mener. Jeg føler også at Twin Towers tragedien gjør mer inntrykk enn de kriger og tragedier som har vært gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Usmakelig fordi det har skjedd så nylig? Det er jo laget spill av stort sett alle tragedier, deriblandt 2. verdenskrig, vietnamkrigen og gulfkrigen. Twin Towers tragedien er jo egentlig en ganske liten tragedie i forhold til disse.

Det er mange slike spill, ja. Men det er likevel en viss forskjell her. Slike spill omhandler skjelden slakt av uskyldige mennesker. Jeg synes det er litt værre å kjøre fly rett inn i bygninger der intetanende, uskyldige mennesker jobber. De fleste (alle?) kriger utkjempes av en grunn, de er ikke drevet av reinspikka ondskap. De er grusomme, ja. Men vi snakker ikke slakt. Men jo, det er nok lettere å svelge ting som skjedde for lenger tid siden. Trolig er det også slik at vi er så vant med krig og bråk fra media at vi ikke reagerer så sterkt på det lenger.

Snabben: Ville det være OK å lage et spill om trippeldrapet på Orderud-gård også? Eller kanskje Baneheia-saken? Enkelte ting er det normalt å ha såpass respekt for at man ikke bruker det som underholdning.

Lenke til kommentar

når man er inne på andre verdenskrig og slakt, vil ikke man anse det hitler gjorde mot jødene som en ganske så grusom ting, heller verre en wtc, var tross alt snakk om millioner, som ble drept på de mest grusomme måter, og ikke minst barn også, vil nok si at spill som omhandler andre verdenskrig også er usmakelige hvis man tenker på wtc, det er jo akkurat det samme det går ut på, drepe uskyldige mennesker. Men jeg er enig at og fokusere på wtc alene vil bli som og fokusere på å drepe jøder i et spill fra andre verdenskrig, hva skal egentlig meninge med spillet være?

Lenke til kommentar
Vel, ikke noe værre en de 40,000 som dør i afrika hver dag.

Det er et par vesentlige forskjeller her. Ingen dreper dem med forsett. Dessuten er det svært få spill om sultende barn. Jeg ville ikke likt det heller.

Selv så har jeg ikke noe for spillet, men heller ikke noe imot det,

det er jo uttrings frihet, uansett hvor sært det måtte være.

Ytringsfrihet? Hviken mening er det disse "utviklerne" vil komme med? De kan mene/si akkurat hva de vil, men jeg mener at det er barnslig og umoralsk å lage et spill om tragedien. "Ytringsfrihet" kan brukes (og har blitt brukt) til å forsvare mye grusomt. Rasisme, nazisme ++.

Ytringsfriheten (eller illusjonen av det) blir brukt til og forsvare mange gale ting ja, men det er slik det er,

Spillet er sikkert god underholdning for mange mennesker det,

og trist underholdning for noen også,

men det er jo ganske sikkert Vietkong også, der du slakter Vietnamnesere (eller hvordan det en nå skrives), blir på den samme måten.

Lenke til kommentar
Men jeg er enig at og fokusere på wtc alene vil bli som og fokusere på å drepe jøder i et spill fra andre verdenskrig, hva skal egentlig meninge med spillet være?

Nettopp dette som er poenget mitt. Det skjer mye grusomt i krig, men det er få spill som faktisk omhandler slike ting. Jeg kan _ikke_ komme på noe WW2-spill der jødeutryddelse er en del av spillet. De fleste (også spillutviklere) har litt for stor respekt for offrene til at det er aktuelt. Det er noe helt annet å skyte fiktive personer i et spill enn om du f.eks. fikk i oppdrag å drepe Olof Palme. Det har med respekt for andre mennesker å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er for respekt løst. du kan ikke sammen ligne dette spillet med spill som omhandler 2.verdenskrig eller vietnam krigen osv. i disse spillene er du de gode og du går ikke ut å slakter uskyldige mennesker.

dette spillet er umoralsk. og at noen i det helle tatt kunne tenke seg å lage et slikt spill er helt ufatelig.

Lenke til kommentar
Ytringsfriheten (eller illusjonen av det) blir brukt til og forsvare mange gale ting ja, men det er slik det er,

Ja, men det er ingen unnskyldning for å godta det.

Ikke særlig underholdende for spesielt mange tror/håper jeg.

men det er jo ganske sikkert Vietkong også, der du slakter Vietnamnesere (eller hvordan det en nå skrives), blir på den samme måten.

Jeg har faktisk kun spilt en demo av Vietcong, men der var ikke slakting av sivile en del av handlingen. Det forundrer meg veldig om historiske (virkelige) masseslaktinger av uskyldige sivile er en del av spillet.

Lenke til kommentar

Ja, men det er ingen unnskyldning for å godta det.

Ikke særlig underholdende for spesielt mange tror/håper jeg.

Jeg har faktisk kun spilt en demo av Vietcong, men der var ikke slakting av sivile en del av handlingen. Det forundrer meg veldig om historiske (virkelige) masseslaktinger av uskyldige sivile er en del av spillet.

Men uskyldige gikk liv gikk tapt i krigen, akkurat som i WTC;

målet til al'qaeda var og ødelegge stoltheten etc til USA, og det greide de fint, men måtte slakte 3000 mennesker i samme slengen.

Det er spill om irak krigen også, der du skal slakte irakiske soldater,

det er et spill om en krig der MANGE sivile liv gikk tapt.

Det er ikke langt fra samme tingen, på WTC spillet skal du overleve

flammer og masse saker, på Vietkong eller andre krigs spill skal du overleve kuler, i begge spill blir uskyldige drept i bakgrunn :)

Mulig denna posten var litt rotet, men om noe var uklart, spør gjerne :)

Og neida, støtter ikke terrorisme :)

Lenke til kommentar

Litt enig med deg "snabben", konseptet i "wtc-spillet" går jo ut på det mange andre krigsspill osv., det gjelder og overleve, tror at wtc blir sett på en litt annen måte fordi våpen og skyting ikke var innvolvert, men derimot "uskyldige" amerikanere som ble drept. Fra et spillorientert åsyn ser jeg uansett ikke moro med å komme seg ned en skyskraper før den raser sammen, da tar jeg heller en runde i bf1942, der de sivile holder seg i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

flammer og masse saker, på Vietkong eller andre krigs spill skal du overleve kuler, i begge spill blir uskyldige drept i bakgrunn :)

Klarer du virkelig ikke å se forskjellen? Ja, det er lagd spill om mange grusomme kriger, men har du noen gang sett et spill der du er en jøde som skal flykte fra en konsentrasjonsleir mens venner/familie blir slaktet rundt deg? Nei, jeg trodde ikke det! Det er det en god grunn til, det er fordi de fleste har en dose respekt for de døde (og overlevende).

Det er en helt annen vinkling enn i krigsspill, jeg klarer faktisk ikke komme på noe lignende i det hele tatt. Å sammenligne med at du flykter fra kuler i Vietcong blir litt for dumt.

Lenke til kommentar

Klarer du virkelig ikke å se forskjellen? Ja, det er lagd spill om mange grusomme kriger, men har du noen gang sett et spill der du er en jøde som skal flykte fra en konsentrasjonsleir mens venner/familie blir slaktet rundt deg? Nei, jeg trodde ikke det! Det er det en god grunn til, det er fordi de fleste har en dose respekt for de døde (og overlevende).

Det er en helt annen vinkling enn i krigsspill, jeg klarer faktisk ikke komme på noe lignende i det hele tatt. Å sammenligne med at du flykter fra kuler i Vietcong blir litt for dumt.

Nei, jeg klarer ikke se forskjellden,

du flykter fra brann i et tårn, det folk dør som en bieffekt av brannen,

I mange krigsspill flykter du fra en krig, der du gjerne ser en gjeng uskylidge blir mordet.

Kansje du kan si hva du mener forskjellden er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...