smartgod Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Fikk en splitter ny Galaxy S i hendene for en måneds tid siden, og synes for så vidt at det er en grei telefon, men batteriet er noe av det elendigste jeg har vært borti. Lader telefonen hver natt, og plugger den fra i halv syv-tiden om morgenen. Et par timer senere er en tredjedel av batteriet brukt opp og på ettermiddagen begynner hylinga om at batteriet vil ha mat. Bortsett fra push av 3-4 Gmail over WLAN og en eller to korte telefonsamtaler, er ikke telefonen i bruk i perioden. Det skal heller ikke være spesielt mange andre bakgrunnstjenester som suger strøm. BT og GPS er av. Den (etter min oppfatning,) ubrukelige batteritid-modulen i Innstillinger-menyen forteller meg at skjermen har brukt 80-90% av batteriet. Ser i andre tråder her på forumet at andre Galaxy-eiere er storfornøyde med batteritiden og mener den er bedre enn Desire. Jeg har tidligere hatt Desire og den holdt ut både en og to dager med omtrent samme bruk, så jeg er ikke enig. Er det min SGS som ikke er riktig skrudd sammen, eller er dette "normalt"? Lenke til kommentar
Space Core Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Bruker du noen vær-widgets, Facebook-widget eller Spotify-widget? Jeg brukte det og batteriet forsvant på en dag, men når jeg fjerna det så ble batteriet mye bedre! Grunnen til det er at noen widgets kjører bakgrunnsdata selv om du ikke kan se det. Så jeg anbefaler deg å fjerne widgetsene hvis du har noen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg bruker telefonen ganske aktivt (får minst 50 mail om dagen, svarer på noen, sender noen sms, ringer 30-60 minutter, sjekker nyheter, facebook og noen forum..), her varer batteriet akkurat en dag. Jeg kobler den fra laderen ca 0600 hver morgen, sykler til jobben (5km, bruker Cardiotrainer mens jeg sykler), er på jobb til ca 16, stikker hjem og kommer meg ut med hundene et par timer (har også da på Cardiotrainer..), og bruker telefonen flittig hele dagen egentlig. Batteritiden ble MYE bedre med 2,3.. Men den holdt hele dagen med både 2,1 og 2,2 også. Lenke til kommentar
smartgod Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 @Androidman: Har en værwidget i bruk, men den er satt til å oppdatere seg hver 6. time, dvs at den maks oppdaterer to ganger før laderen må frem. @Snylter: Skulle jeg hatt bruksmønsteret ditt, hadde jeg vært tom for strøm til lunch. Nå holder telefonen ihvertfall til Barne-TV... :-) Ser at super-duper-programvaren Kies skryter av at det er en ny firmware tilgjengelig, så jeg får forsøke å oppgradere til (forhåpentligvis) 2.3 og se om det hjelper. Lenke til kommentar
smartgod Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Nå er Galaxyen oppdatert til 2.3, og levetiden er økt betraktelig. Har ikke vært i nærheten av en lader de siste 27 timene, og batteriet er på 51%! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå