Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ikke bestått årsstudium?

Anbefalte innlegg

Er snart ferdig med et årsstudium. Jeg ligger litt tynt an i det ene faget (sliter litt med alle fag igrunn, men er ganske sikker på at jeg består), men i dette faget får jeg sannsynligvis ikke bestått. Jeg er ganske sikker på at jeg består eksamen i det, men det er en prosjektoppgave som har gått gjennom hele terminen som jeg ikke har jobbet med (man skulle levere statusrapporter etc underveis).

Så jeg lurer på : hvis jeg stryker i et fag, så blir vel hele årsstudiumet ikke godkjent?

Jeg vet det går an å ta opp eksamen igjen, men hva med prosjektoppgave som også inneholdt presentasjon? Og hvordan skal jeg kunne ta opp evt eksamen igjen når jeg flytter herfra for å begynne på noe nytt til neste år?

Jeg følte litt for å bare gi opp å gjennomføre dette årsstudiumet siden jeg vet jeg stryker i dette faget, men siden jeg får igjen penger på stipend når jeg består et fag, så har jeg fortsatt å jobbe med de andre fagene, og jeg står sannsynligvis i alt det andre.

Har jeg noe annet valg enn å bare jobbe med de andre fagene for å gjøre om lån til stipend? Har året vært bortkastet, får jeg ikke brukt årsstudiumet til noen ting?

Noen som har tips eller vet litt mer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt nyttigere om du opplyser hvilket årsstudium det er snakk om og på hvilket nivå det er.

Men generelt sett, gitt at dette er på universitets eller høyskolenivå så kan du ofte benytte fagene til å fylle ut valgfag i en bachelor du senere velger, slik at du kan bruke kortere tid på denne. Men nei, du vil ikke få godkjent at du har hele årsstudiumet uten at du har hele årsstudiumet.

Lenke til kommentar

IT og infosystemer, universitet.

Jeg skal hoppe over på økonomi neste år, så mesteparten får jeg ikke bruk for... men har et organisasjonsteorifag nå + øknonomi, tviler dog på at det kan brukes til noe...? Skal begynne på BI og de kjører vel sin egen greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...