MartinF Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hoy, Reiser tilbake til statene på Mandag og skal være borte i to mnd. Tenkte å ta med meg en god del sjokolade til eget bruk (og gaver) og handlet for 350 kroner på utsalget til Nidar her om dagen. Så begynte jeg å lese, og nå er jeg litt mer i tvil om jeg tør å ta med meg alt. Står at sjokolade og godterier er "generally admissable", men nå har jeg handlet 15-20 store Stratos og Crispo-plater, og lurer på om det er noen andre her som har erfaring med å ta med så mye sjokolade inn i landet? Tidligere har jeg kanskje hatt med meg en Stratos eller to, men aldri merket av dette som "food" på skjemaet man får på flyet når jeg fløy over (som alle resultatene på mine Google-søk mener jeg må gjøre), men dette er jo litt større kvanta, og tar jo rimelig stor plass i kofferten min... Takker for alle svar! Endret 6. mai 2011 av MartinF Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er greit så lenge du krysser av for "food" og de er i forseglet orginalemballasje. Det som kan være et problem er om det vurderes til å være så mye at det ikke er til privat bruk. Det er ingen klar grense her. Husk også at Kinderegg er ulovlig å ta med inn i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå