Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reparere mindre blodårer seg selv?

turak

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg satt og surfet litt på google body da jeg la merke til at vi har noen blodårer av anselig størrelse over musklene, dette blir vel de samme som vises når man holder hånden lavere en hjertet og/eller trener.

Jeg har sett at en bekjent av meg har et stort arr litt nedfor albuen på innsiden av armen, det har også slått meg at dette arret er så dypt at det garantert har gått over flere av blodårene man har der. Men armen fungerer jo 100% så jeg antar at de blodårene som ble kuttet over er i full funksjon, men skjer dette naturlig eller må en lege sy sammen blodårene?

*Jeg vil understreke at dette arret ikke har noe med selvmord og gjøre, siden den konklusjonen blir trukket ALT for ofte*

Uansett om det er naturlig eller ikke, er det normalt at blodårene fungerer som normalt etter en stund?

Så vidt jeg vet er dette nødvendig vis du skader hovedpulsårer, men jeg antar at det er trykket som gjør at det helbredes så dårlig der.

Blodårene jeg tenker på er de som er blå og synes overmusklene her:

http://bodybrowser.googlelabs.com/body.html#m=0&note=&ui=1&opa=s:0.49,m:1,sk:1,c:1,o:1,ci:1,l:1,n:1&nav=2.11,100.88,56.41&sel=p:;h:;s:;c:0;o:0

(bruk slideren til venstre på skjermen for og fjerne huden, muskler, skjelett.. etc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan jeg veldig lite om men jeg har bekjentskaper som har foretatt fjerning av vener og de påstår at dette reparerer seg selv. Sant eller usant vet jeg ikke.

Det er litt rart at det faktisk er så lite om akkurat dette på nettet, jeg leste om noe fjerning av blodårer når jeg googlet litt (på engelsk) men der var det et medisinsk inngrep mot en sykdom som jeg ikke husker navnet på.

Men jeg synes det virker litt drøyt og "fjerne" de man kan se, fordi det virker ikke som om det er så veldig mange av de.

Vis noen vet noe som helst om dette setter jeg virkelig pris på svar : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...