Gå til innhold

Vestkantfolk bli stadig penere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel hypotesen er fornuftig den. Vanlig pardannelse hos pattedyr gjelder i høyste grad hos mennesker og. Finner du en måte å trekke gode gener til et lite sted på vil du få en høyere konsentrasjon av gode gener der en andre steder.

 

Om det faktisk stemmer i praksis tror jeg er vanskelig å si noe om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja. Bor selv på vestkanten. Vet ikke om jeg synes kvinnfolkene er så veldig mye penere her enn andre steder. Mulig de ser litt freshere ut, og da mener jeg ikke bruk av brunkrem og overdreven sminking.

 

Det er veldig mye tilflytting til Oslo. Hvor mange osloborgere har egentlig stamtavlen sin langt tilbake i tid? De fleste jeg kjenner er enten første - eller andregenerasjon osloboere.

Lenke til kommentar
Det er frekt i den forstand at de reduserer oss til dyr – apekatter eller krokodiller – som om det eneste vi går etter er utseende.

 

Det eneste vi går etter er utsende, det vi følger er opplevelsen.

Som menn, ja. Forsøk har vist at kvinner søker etter menn med midler til å ta vare på avkom. Men ikke de aller rikeste, ettersom disse kan fort finne seg andre.

Lenke til kommentar

Han kom med en liten korrigering i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/05/06/nyheter/innenriks/forskning/16438982/

 

Skjønte jeg han riktig, prøvde han vel heller å finne ut hvorfor det eventuelt kunne være slik at personer på vestkanten er penere, heller enn å påstå at det faktisk var slik.

 

Begrunnelsen han brukte var det jo ingenting galt med, men man må gjøre enkelte antakelser om Oslos befolkning for at det skal stemme.

 

Jeg ble egentlig mer overrasket over uttalelsen til Per Fugelli, som på tross av at han er professor i samfunssmedisin, enda ikke har fått med seg at mennesker er dyr og har undergått den samme evolusjonen som alle andre dyr, med de fordeler og ulemper det måtte medføre. Selv om vi har en stor hjerne som muligjør rasjonell tenking, har vi fremdeles mange av de samme instinktene man finner i stort sett alle dyr.

Lenke til kommentar

Helt klart noe man kan tenke seg frem til med teorier om seksuell seleksjon og lignende, men noe annet enn synsing og enkle observasjoner på det blir det neppe. Skulle man virkelig studert dette grundig hadde man blitt konfrontert med et mangfold av etiske og praktiske problemer.

Lenke til kommentar

Det er riktig at vestkantfolk er penere. Det er fordi sosial status på vestkanten handler om å vise hvor rik og suksessfull du er.

 

På østkanten tipper jeg det er en mer rebelkultur. Du skal vise at du ikke tolerer samfunnet i dagens form. Du skal være litt gangster. Ergo, de vil ikke fokusere på utsende så mye som de på vestkanten. Men ikke glem at hvis en fra vestkanten kom over til østkanten vil han ikke bli godt likt og bli regnet som en kødd.

 

Her er noen bilder av hva jeg mener. Jeg misliker begge kulturene sterkt.

 

Østkant:

4912001_1579515.jpg

4814788_1316868.jpg

 

Vetskant:

_A04fagga2311_jpg_481890g.jpg

297643-4-1236162971448-n600.jpg

_G-Tittel-06042010_1246001x.jpg

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror det helt klart er et poeng i at jenter går etter en mann som er sterk og pen, men det er viktig å skille mellom de forskjellige kulturene hvor disse positive aspektene kan oppstå. Man kan være sterk og pen på mange forskjellige måter, og i kulturer hvor det ikke er lik mening om hva disse er. Jeg tror det handler mer om underliggende følelser enn objektive og eksterne observasjoner om utseendet

Lenke til kommentar

Det er riktig at vestkantfolk er penere. Det er fordi sosial status på vestkanten handler om å vise hvor rik og suksessfull du er.

 

På østkanten tipper jeg det er en mer rebelkultur. Du skal vise at du ikke tolerer samfunnet i dagens form. Du skal være litt gangster. Ergo, de vil ikke fokusere på utsende så mye som de på vestkanten. Men ikke glem at hvis en fra vestkanten kom over til østkanten vil han ikke bli godt likt og bli regnet som en kødd.

 

Her er noen bilder av hva jeg mener. Jeg misliker begge kulturene sterkt.

 

Østkant:

4912001_1579515.jpg

4814788_1316868.jpg

 

Vetskant:

_A04fagga2311_jpg_481890g.jpg

297643-4-1236162971448-n600.jpg

_G-Tittel-06042010_1246001x.jpg

 

Du er nok helt på jordet, ihvertfall med bilde nr 2 på vestkantsiden, de gutta er garantert fra østkanten. Som overkompenserer for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
297643-4-1236162971448-n600.jpg

 

Du er nok helt på jordet, ihvertfall med bilde nr 2 på vestkantsiden, de gutta er garantert fra østkanten. Som overkompenserer for det.

Solariumbrune østkantfolk med boblejakker for flere tusen kroner i en eller annen resturant. :hmm:

 

Haha de "keegeste" gutta jeg vet om kommer fra Romsås og Furuset...Du er tydeligvis ikke ung, eller så har du ikke fått med deg at slik klessdrakt hører til på vestkanten/bærum anno 2004-2006...

 

Synes det skulle være ganske rart om de er fra vestkanten etter dagens standard. :thumbup:

Lenke til kommentar
*bilde av fjortisswannabekeegsterz*

 

Du er nok helt på jordet, ihvertfall med bilde nr 2 på vestkantsiden, de gutta er garantert fra østkanten. Som overkompenserer for det.

Solariumbrune østkantfolk med boblejakker for flere tusen kroner i en eller annen resturant. :hmm:

Haha, det der er jo nesten nittitalls vestkantstil, mere prettyboys egentlig. Mulig bildet er gammelt, men lukter østkantsoss lang vei ^^

 

Hadde aldri funnet på å kle meg slik selv, og jeg er fra vestkanten og bryr meg litt om klær og stil.. Det du ser på bildet er nok mer en stereotype, selvom det finnes en del fjortisser som prøver å tøffe seg.

 

Når det er sagt tror jeg ikke at folk er genetisk penere på vestkanten enn på østkanten. Er nok heller klærne og sminken som er forskjellig. Selvom de peneste damene på Manglerud kanskje får seg mann på Frogner og flytter dit, er det nok f.eks mer innavl i vest. Østkanten har nok et mye større mangfold av forskjellige mennesker og stiler, mens vestkanten nok er noe mer ensartet. Alt går vel egentlig på smak og behag, det jeg synes er pent liker ikke nødvendigvis naboen osv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha de "keegeste" gutta jeg vet om kommer fra Romsås og Furuset...Du er tydeligvis ikke ung, eller så har du ikke fått med deg at slik klessdrakt hører til på vestkanten/bærum anno 2004-2006...

 

Synes det skulle være ganske rart om de er fra vestkanten etter dagens standard. :thumbup:

Vel, det var da jeg gikk på videregående.

 

Er det slik folk på vestkanten kler seg nå. Jeg har sett begge deler.

keeg4.jpg

Lenke til kommentar

Haha de "keegeste" gutta jeg vet om kommer fra Romsås og Furuset...Du er tydeligvis ikke ung, eller så har du ikke fått med deg at slik klessdrakt hører til på vestkanten/bærum anno 2004-2006...

 

Synes det skulle være ganske rart om de er fra vestkanten etter dagens standard. :thumbup:

Vel, det var da jeg gikk på videregående.

 

Er det slik folk på vestkanten kler seg nå. Jeg har sett begge deler.

keeg4.jpg

 

Nope nei nix;)

Lenke til kommentar

Jeg vil si man kler seg penere på vestkanten (ikke slik som på bildene av de unge i Camlons innlegg), men jeg har ikke sett noe spesielt penere mennesker hverken i øst eller vest.

 

Camlon, det er som flere nevner de eksemplene dine er mer representativt for oslo-vest/Bærum for 5-7årsiden på vgs.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Befolkningen i Oslo vest blir stadig penere enn dem øst for elva.
Kanskje ikke så rart når Østkanten blir bare mer og mer befolket av slike folk:

 

Abid_Q_Raja_2_723902i.jpg

Bakenga_113001x.jpg

mos_78524a.JPG

IMG_0469.jpg

alexander-rybak-423x384.jpg

madconXbarcaX766.jpg

 

Årsaken er at vakre kvinner vil ha menn med status og makt.
På lang sikt, er det det, ja. Men innen det tidsperspektivet som her fremlegges, er det den høyere andelen av etniske nordmenn (Nord-Europeere) på Vestkanten i forhold til Østkanten som er årsaken. Europeere er gjennomsnittlig langt vakrere enn andre menneskeraser, hvilket er en tydelig konsensus verden over. De eneste som ikke er bevisste på dette faktumet, er vi Europeere selv. Innenfor andre raser, derimot, gjør kvinnene alt de kan for å etterligne oss, og mennene alt de kan for å anskaffe seg en kvinne av Europeisk utseende.

 

Våkn opp!

Endret av 793
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...