Gå til innhold

Starthjelp? Tilbake til programmering etter 10 år

Anbefalte innlegg

Ferdig utdannet it-ingeniør i 2000.

Jobbet sist med MS SQL database 2000 og ASP 3.0 i år 2002.

Gode nok kunnskaper til å lage egen web butikk, som fungerer.

Nå er det gått mange år og det er kommet noe nytt og veldig "stort" som heter .net

Jeg ønsker en liten pekepinn om hva jeg bør konsentrer meg om for å jobbe meg opp igjen til samme nivå som i 2002, med de nye språkene?

Er ASP.Net veien å gå, eller Visual C# eventuelt Visual C++?

Jeg bor på sørlandet, så jeg setter pris på om du med erfaring herfra kan svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på østlandet med programmering i C#, og C. Det jeg anbefaler deg, er å sette deg ned med C#, gjerne i kombinasjon med ASP.NET. Det finnes massevis av bøker som tar denne fremgangsmåten.

C# er et bedre språk enn VBScript, men er vesentlig mer omfattende. Dety kan være lurt å sette seg litt inn i teknologien bak .NET, som er veldig omfattende og annerledes enn gamle ASP kjørte på.

Du har litt jobb foran deg, men det er absolutt verdt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber på østlandet med programmering i C#, og C. Det jeg anbefaler deg, er å sette deg ned med C#, gjerne i kombinasjon med ASP.NET. Det finnes massevis av bøker som tar denne fremgangsmåten.

C# er et bedre språk enn VBScript, men er vesentlig mer omfattende. Dety kan være lurt å sette seg litt inn i teknologien bak .NET, som er veldig omfattende og annerledes enn gamle ASP kjørte på.

Du har litt jobb foran deg, men det er absolutt verdt det.

Takk for et informativt og bra svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...