NeEeO Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hei, Skal løpe stafett, fikk en etappe som hadde laang nedover bakke. Så, man kan snuble vis man løper fort. finnes det en teknikk som man kan bruke for å løpe fort, men unngå å snuble? Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Fant en ganske fet video Håper den hjelper litt. http://www.5min.com/Video/How-To-Run-Downhill-Running-5150211 Den forklarer kanskje ikke alt, og den bakken var kanskje litt for liten, for jeg skjønner absolutt hva du mener. Har selv vært borti situasjoner der bakken er litt for bratt og lang til at jeg tør å gasse på hele veien nedover. Men jeg tror du må bare tørre å slippe deg løs, for all del ikke prøv å brems. Fokuser på at beina skal "rulle" nedover, og ikke stuke ned i bakken. Husker selv jeg skulle løpe ned en bakke en gang, og så synes jeg det gikk litt for fort så jeg prøvde å bremse... Det som skjedde var at den ene foten fikk litt feil vinkel, slik at kneet bøyde seg innover istedenfor utover. Det endte i en spontan salto og mye smerte etterpå Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg skjønte ikke helt hva han sa :S E'kke så god i engelsk. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 I nedoverbakker gjelder det rett og slett å bare slippe seg løs. Tren litt på det i kortere bakker først, så du har en idé om hvordan du ska gå frem. Øvelse gjør mester, og det du trener mye på blir du god på. Evt. kan du prøve noen motorikkøvelser, for det er igrunn det som er greia her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå