Tobeass Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Har en funksjon som ber meg skrive inn passord hver gang jeg skal installere noe eller endre på noe. Noen mulighet for å skru av denne? Også: Hvor endrer jeg på at PCen går i søvnmodus? Endret 6. mai 2011 av tobias6666 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Har en funksjon som ber meg skrive inn passord hver gang jeg skal installere noe eller endre på noe. Noen mulighet for å skru av denne? Det blir mest sannsynlig spurt etter root (admin) rettigheter, dette kan ikke skrus av. Man skal kun ha root rettigheter ved behov og ikke hele tiden, dette har med sikkerhet å gjøre. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Ja, men det å installere et program krever vel ikke root-access? Er jo like plagsomt som UAC i Windows >.< Endret 6. mai 2011 av tobias6666 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det å installere et program rører ved root-katalogen (/). Derfor krever det root-tilgang, noe du ikke skal ha særlig behov for ellers. UAC dukker forresten opp når du skal KJØRE programmer i tillegg, og det er en helt annen verden. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Okei, da får jeg bare overse det. Ikke så ofte man installerer programmer etter at man har installert det man bruker mest. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Stemmer, så problemet er i grunn ganske lite. Men det er en svært viktig sikkerhetsmekanisme. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 M'kay, takker Men hva med å skru av søvnmodusen da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Protip: Lag et eget innlegg i stedet for å redigere førstepost - jeg så ikke det andre spørsmålet ditt. --- Det styres av strøminstillingene. Jeg vet ikke helt hvor disse befinner seg i Unity, men jeg mener Unity har et sentralisert kontrollpanel. Har du prøvd alt+f2 "power"? De lå tidligere under preferences -> power settings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå