Gå til innhold

Problemer med harddisken vil ikke leses fra

Anbefalte innlegg

"g:is not accesible - the paramter is incorrect"

Det er feilmeldingen jeg får opp. Det er nå en dynamisk disk som jeg ikke kan gjøre noe med. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre. Det skjedde etter at jeg prøvde å legge inn Windows 98 på harddisken. Er det noen programmer som kan hjelpe meg?

Fdisk til win98 klikker så det fuker ikke, kan ikke formatere den i XP.

Takker for alle gode forslag[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du skal oppnå? Redde data, eller bare formatere på nytt?

Hvis du bare skal formatere, så bør du først fjerne partisjonen og lage ny. Fdisk har endel bugs og klarer bare de enkleste operasjoner, prøv heller å bruke XP Disk Manager til å fjerne partisjonen.

Lenke til kommentar

lurer litt på en ting jeg også. er det en harddisk du snakker om eller er det en partisjon? som ALLE vet så er det forskjell på partisjon og harddisk. med disk manager i XP så skal det går rimelig greit ja, bare du ikke skal endre størrelsen på partisjonen din. det går visst ikke i XP som jeg har sett.

har du ikke noen form for windows cd da? XP, eller noe sånt. hvis du har det så kan du bare formatere å partisjonere å herje med den før du eventuelt reinstallerer systemet ditt.

Lykke til.

hvis du har en Windows 98 plate så kan du ikke partisjonere under installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...