arbeidsglad Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg eier et 3 år gammelt rekkehus ilag med min x-kjæreste, vi bodde der i 2 år før vi splitta opp, prøvde å selge, men måtte heller leie det ut pga ingen interesse fra kjøpere. boligen har nå vært leid ut i over et år, og planen er å leie det ut i tilsammen 2 år før vi prøver å selge det på nytt.. problemet med min x-kjæreste er at han har en forferdeligt dårlig økonomi som innebærer inkassosaker på tilsammen 100 000,- på forskjellige kredittkort. kan kreditorene kreve at boligen hvor huslånet står i begge våre navn- blir lagt på tvangsalg?? isåfall er det en vanskelig sak å få boligen over i kun mitt navn? om samme krav for å få dette gjort, er det samme for å faktisk kjøpe en bolig? boliglånet er på 1 850 000kr og min årsinntekt er ikke høyere enn 350 000kr.. noen som har noe erfaring innenfor akkurat dette? setter pris på fornuftige svar... Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Har ikke et konkret svar, men et tips er å ta opp et forbrukslån (andre har nok bedre oversikt over hvilken bank/utlåner som er beste alternativ) og samle all kredittkortgjeld inn i dette. Så lenge hun/han/dere klarer å betjene dette lånet så er problemet løst? Endret 6. mai 2011 av KoKo_ Lenke til kommentar
arbeidsglad Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Har ikke et konkret svar, men et tips er å ta opp et forbrukslån (andre har nok bedre oversikt over hvilken bank/utlåner som er beste alternativ) og samle all kredittkortgjeld inn i dette. Så lenge hun/han/dere klarer å betjene dette lånet så er problemet løst? er desverre ikke så god idè at jeg tar opp et lån til han på 100 000 som jeg bare må krysse fingrene og håpe han betaler på, han skylder meg allerede et tilsvarende beløp som han ikke har engang begynt å betale meg tilbake på, og er egentlig en grense for hva man gidder å gjøre for en x-kjæreste.. men takker for svar. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Mente i utgangspunktet at han gjør dette for å få kreditorer av nakken. Lettere å forhandle med en stor, enn med mange små. Er han likegyldig til utfallet med leiligheten? Edit: Ellers ville jeg nok ha posted dette spørsmålet (eller få en admin til å flytte det) til Juss delen av forumet. Endret 6. mai 2011 av KoKo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå