Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som shutter ned med det samme man slår den på

Anbefalte innlegg

Har en pc med Asus P5K delux, quad core (har fungert lenge), men en dag hadde pc'en shuttet ned mens den stod på. Var ikke med pc'en når det skjedde så usikker på hva som forårsaket det.

Men i ettertid har jeg aldri klart å starte pc'en igjen, av og til vil den ta sikringen om jeg plugger den i stikkontakten (mens bryteren på PSU er slått på) - andre ganger ikke.

Når jeg prøver å slå den på får jeg et lite "pip" (ikke booting pipe kode), høres ut som den kommer fra CPU området. Er også bevegelse i cpu vifte i det man slår på så før tydligvis strøm (mistenkte først PSU, men er mer i tvil nå). Etter et kort pip slår den seg av - og da får man ikke slå den på igjen uten å ta strømmen fysisk, eller slå av bryteren på PSU og prøve igjen.

Noen som har vært borti noe lignende - evt tips om hva man kan sjekke......virker nesten som en eller annen kortsluttning...

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler litt på at det er PSU'en - da den tar bare sikringen om den er tilkoblet pc'en - ikke om den blir plugget i når den ikke er tilkoblet (og hadde nesten forventet at den tok sikringen hver gang?? - det skjer bare av og til).

Grønt lys på HK lyser også.....ellers virker alt å være fast og fint...:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...