Argoniel Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 DLC'er er noe jeg digger Du har muligheten til å forbedre ett spill med ytterlige maps/oppdrag/storyer. Noe jeg kunne ønske er å få flere av disse. Store spill jeg har spilt som Dragon Age: Origins og slikt har fått en del DLC'er, jeg håper egentlig at de fortsetter å gi ut DLC'er til dette, selv om Dragon Age 2 har kommet ut. Jeg vil gjerne ha flere DLC'er en oppfølgere av spill. Ta spill som Borderlands også, mange gode DLC'er som gjør spillet bedre og lengre. Her er vel mange som mener at disse DLC'ene skal i utgangspunktet være med i hovedproduktet. Der er jeg ikke enig.. Ja, spillet skal ha litt lengde og dybde i spillet som ikke DLC'er skal "fikse", DLC'er skal forlenge og føre spill videre. Jeg vil gjerne komme tilbake til ett godt spill kanskje ett år senere til og med, for å finne nytt materiale. Jeg vil ikke ha ett nytt spill hvert år (spill som Assassins Creed f.eks der mye kunne bare vært DLC'er) men heller spill som blir oppdatert med nye ting. Hva mener forumet? Er det noen som også ser det fra mitt synspunkt? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Joda DLC er fint det, men ikke når det kommer 1 dag etter lansering! Se for eksempel Dragon Age 2 der DLC kom samme dag! Dette er sløvt. Der får jeg inntrykk av at alt de tenker på er penger. DLC kan komme når spillet har vært ute litt. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 DLC kom vel opprinnelig fra spill som gjorde så stor suksess at brukermassen bad om mer innhold, derav mer innhold ble laget og gjort tilgjengelig for nedlasting? Det er uansett kun slik DLC faktisk fungerer bra, når etterspørselen kommer naturlig. Ikke når man planlegger DLC til spill i prosessen av å skape spillet. Jeg liker å dra frem Battlefield: Bad Company 2 i slike diskusjoner. Her la de ut nye maps gratis for å holde liv i et allerede godt spill. 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Skal det komme DLC så kort etter release bør det gjøres som Valve med Portal 2- Gratis Men Dragon Age kjørte DLC for å ha noe du fikk med når du kjøpte Limited Edition, da fikk du med den gratis Noen tar det samme med forhåndsbestillinger. =/ Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 DLC kom vel opprinnelig fra spill som gjorde så stor suksess at brukermassen bad om mer innhold, derav mer innhold ble laget og gjort tilgjengelig for nedlasting? Det er uansett kun slik DLC faktisk fungerer bra, når etterspørselen kommer naturlig. Ikke når man planlegger DLC til spill i prosessen av å skape spillet. Jeg liker å dra frem Battlefield: Bad Company 2 i slike diskusjoner. Her la de ut nye maps gratis for å holde liv i et allerede godt spill. +1 Der er jeg helt enig Noen er også veldig gjerrige og tar litt for overprisete DLC'er når de først skal prise dem. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 *Host* CoD: Modern Warfare 2 - CoD: Black Ops - Dragon Age 2 *Host* Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Kjøpte Secret Armory til Borderlands, men styrer generelt hardt unna DLC. Kjøper heller nye spill. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Pleier ikke å kjøpe DLC'er med mindre jeg spiller et spill mer enn vanlig. De spillene som jeg har kjøpt DLC'er for er kun Uncharted 2 og SoulCalibur 4. Er litt trist men... Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Har ikke noe i mot dlc i utgangspunktet, men når det er snakk om dlc de krever penger for blir det litt mer komplisert. Kommer an på hvordan det gjøres for min del. Secret Armory er et eksempel på dlc som er verdt prisen, men når man begynnner å ta betalt for 3-4 multiplayer maps synes jeg ikke det er så jævlig gromt. Nye maps til mp er noe man burde gi ut gratis for å holde liv i spillet sitt, ikke for å tyne ekstra penger ut av folk og splitte opp brukerne mellom de som har kjøpt dlc og de som ikke har det. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg skal garantert kjøpe DLC'er til Mortal Kombat. Jeg klarer nesten ikke å vente til at de blir utgitt, så for meg er det et klart must. (Håper ikke at PSN fremdeles er nede når MK DLC'en blir lansert ) Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Kjøpte Secret Armory til Borderlands, men styrer generelt hardt unna DLC. Kjøper heller nye spill. Borderlands har generelt knakende gode DLC-pakker, store utvidelser til spillet som alle skiller seg fra hovedstammen og historienn som helhet (lite unntak i General Knoxx). At spillet i seg selv er underholdende til tusen er ekstra hyggelig. Ellers er jeg ikke så glad i DLc for DLC'ens skyld, men jeg er uansett positiv til muligheten for utviklerne å gjøre noe mer med spillet enn bare den faste rammen gitt i originalutvidelsen, det være seg gjennom andre opdrag, flere karakterer, annet fokus og generell forandring av spillet uten at det går på bekostning av originalen. Melkepotensiale er jo til stedet, og enkelte bruker kua for det den er verdt - litt syd, men sett under ett føler jeg bransjen holder seg i skinnet enn så lenge. Men det kan kanskje skyldes at jeg er såpass kresen at jeg styrer unna de fleste. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg husker tilbake til tiden hvor The Sims og alle deres eksjapnsonssett var noe av det teiteste vi hadde, når vi kunne skaffe fullverdige spill som Rollercoaster Tycoon eller gode konsollspill. Men det er nå slik idag at dette har blitt nærmest en industristandard. At det er helt OK å gi ut små ting som egentlig burde være et pluss i spillet til å bli noe en kan ta betalt for. At det nærmest blir som om spillet er en bok vi leser, og kjøper små sidehistorier ved siden av. Argumentet om at "det bidrar ikke til historien" er helt OK. At lag som BioWare hedres for at de gir ut en high-res texture pakke og DX11-patch gratis er flott. Fordi de kunne tatt betalt for det. Jeg venter spent på punktet hvor det blir naturlig å ta betalt for bedre grafikk, bedre lyd (eller lyd i det hele tatt), karakterer, eller rett og slett forlengelse av spillet som burde vært med fra begynnelsen. Se bare på diverse populære serier. 5 kart koster 3€ per kart. Det er forjævlig at det er akseptabelt, fordi det er nødvendig å betale for å kunne spille med de som har betalt og benytter disse kartene i rotasjonen. Spesielt med tanke på at på PC så har det vært standard (frem til nå) å gi ut editor så community (mangler norskt ord) kan lage egne mods/kart slik de ønsker det uten at en må betale latterlig mye for å i det hele tatt kunne ha muligheten. Ting som surf eller klatre [kz-]kart til source-motoren ser jeg på som en bonus brukerne fant ut, ikke noe jeg må betale for å kunne spille fra Valve sin side så lenge jeg har kjøpt spillet osm benytter muligheten. Det virker som smarthet straffes, at utgiverne (ikke nødvendigvis utviklerne) skal tjene mest mulig på kortest mulig tid for så å bare drite i det spillet. At det ikke lenger er interesse for å fikse feil i spillet uten å ta betalt for det. AT når en endelig har kjøpt et produkt, så skal en ikke kunne påpeke feil og bare godta at det er slik. Det har ganske enkelt gått fra hvor utviklerne gjorde det de kunne for å gi meg et produkt jeg ønsket å kjøpe til et produkt hvor det er min jobb å holde industrien i live uten at jeg kan forvente noe. 1 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jo da, du har noen poeng. Det at de tar betalt mye for lite i mange tilfeller, men jeg føler i hvert fall at ting som ikke hører hjemme i hovedspillet godt kan komme som DLC. Som zombie-utvidelser for eksempel. Angående kart-pakker er jeg helt enig, har aldri selv kjøpt noen, da det eneste skytespillet jeg spiller kontinuerlig er Team fortress 2. Hvor oppdateringene kommer gratis. Og nettopp det håper jeg med tid og stunder vil føre til presens i bransjen, Valves evigvarende gratisutvidelser til spillene sine. Jeg har ikke tallet på hvor mange oppgraderinger TF 2 har fått, men det er vel rundt 150 små og store, med alt fra hatter til kart til spillmoduser til den ferske filmskaper-muligheten de nylig lanserte. Ikke verst for et spill de knapt tar betalt for. Lenke til kommentar
PS360 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Betalt DLC burde være en forlengelse av spillet, der prisen tilsvarer verdien, ellers kan dem heller holde seg til gratisutvidelser. Dragon Age og Mass Effect 1&2 mener jeg er gode eksempler på dette. Valve har derimot vist hvordan man lager bestselgere; ved at man oppdaterer spillet gratis. L4D 1&2 og TF2 har vist seg å være noen spillperler, mye på grunn av stadige oppdateringer. For Valves del selger dem masse eksemplarer av spillet, som egentlig koster 0,01kr per time moro hvis man vil. Jeg lurer på om flere ser salgsverdien i dette senere... Da har jeg skrytt litt av Bioware (EA) og Valve, men så kommer jeg til motpolen. Activi$ion. De har lært seg å markedsføre et produkt utrolig bra, det skal de ha. De selger spill som COD til nærmest fullpris et år etter. Deretter vil de selge deg overpriset DLC... Det selger jo utrolig godt, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kjøpte Secret Armory til Borderlands, men styrer generelt hardt unna DLC. Kjøper heller nye spill. Borderlands har generelt knakende gode DLC-pakker, store utvidelser til spillet som alle skiller seg fra hovedstammen og historienn som helhet (lite unntak i General Knoxx). At spillet i seg selv er underholdende til tusen er ekstra hyggelig. Ellers er jeg ikke så glad i DLc for DLC'ens skyld, men jeg er uansett positiv til muligheten for utviklerne å gjøre noe mer med spillet enn bare den faste rammen gitt i originalutvidelsen, det være seg gjennom andre opdrag, flere karakterer, annet fokus og generell forandring av spillet uten at det går på bekostning av originalen. Melkepotensiale er jo til stedet, og enkelte bruker kua for det den er verdt - litt syd, men sett under ett føler jeg bransjen holder seg i skinnet enn så lenge. Men det kan kanskje skyldes at jeg er såpass kresen at jeg styrer unna de fleste. Når jeg tenker meg om kjøpte jeg faktisk også en av pakkene til RE5, men dette var helt nye oppdrag med ny historie også videre. Det var utvilsomt verdt pengene. DLCene jeg styrer unna er mer de som kun er et ekstra våpen, skin eller kjøretøy, og dessuten ekstra Maps i flerspiller-spill, siden dette splitter spillerbasen. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg venter spent på punktet hvor det blir naturlig å ta betalt for bedre grafikk, bedre lyd (eller lyd i det hele tatt), karakterer, eller rett og slett for lengelse av spillet som burde vært med fra begynnelsen. Den dagen blir jeg pirat for lyfe Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Noe av det er jo allerede DLC: Lyd: SoulCalibur IV musikk... Karakterer: Marvel vs Capcom 3, Mortal Kombat, SoulCalibur IV, Uncharted 2 Forlengelse av spill: Dragon Age (?) Heh.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå