Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Småimport og videresalg

HellKicker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber for tiden i Kina og skal hjem til Norge en tur etter hvert. Ting er generelt ekstremt mye billigere her enn i Norge, men noen ganger er det rett og slett til å få hakeslepp. Finner gjerne varer priset til 2-5% av det de koster i Norge.

Et firma jeg kjenner i Norge har behov for noen av disse sakene, og jeg kunne gjerne tenke meg å ta med et par "varer" hjem til Norge, for så å videreselge dem. Det er snakk om ufattelig små volum, kanskje 5-15 enheter, hver priset kanskje 200 kroner i Kina og jeg vil selge dem for 500 kroner i Norge. (Pris i Norge, ca. Kr 3000,-). Så kommer problemet de, med at de skal ha kvittering. Jeg har ikke noe firma selv, så dette kan jeg ikke ordne lett.

Lurer på om det er noen som har lignende erfaringer, og hvordan man kan løse dette på et lovlig vis? Jeg kan vel evt. etablere et firma eller bruke en annens firma, selge det til dem for "Kinesisk pris" med kvittering, så omemballerer vi dem, putter oppi en rose, og selger dem til 500 kroner. Dette vil bli mye ekstraarbeid da og så skal vel firmaet ha et unødvendig mellomlegg også frykter jeg!

På forhånd, takk for alle svar og alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel litt avhengig av kva du skal selge. Mange produkter har f.eks krav til CE-merking dersom dei skal selgast i europa.

Det vil også være forskjell på kor mykje du tjener på dette og om du har dette som næring eller hobby.

Mitt beste råd vil uansett være å ta kontakt med skatteetaten for å få klargjort korleis dette blir vurdert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...