quantum Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Har nettopp kjøpt en av de nye Vaio 13,3' VPSCB'ene med ATI kort hvor ATI-driverne ennå ikke har støtte. Så kjører med standarddriveren som følger med Ubuntu 11.04, og det funker greit nok, med unntak av diverse Flash-baserte playere (f.eks. Youtube, Headweb ...) som ikke klarer å kjøre fullscreen. Dermed tenkte jeg at det kanskje ville være bedre å bruke det innebyggete Intel-grafikk-kortet isteden, inntil ATI får ut finger'n. Men hvordan disabler jeg ATI-kortet? Finner ikke noe i bios. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hmm! Etter at jeg installerte ATI driveren på Ubuntu 11.04 begynnte alt og lagge. Ikke noe smoothe bevegelser når jeg beveger på vinduer og andre ting som har effekter. Ati på linux er noe herk. Er jo bare 3 år siden driveren ble nogelunde bra på Linux. nVidia tronet toppen da. Edit: Helt siden jeg gikk over fra nVidia til ATI har det bare vært problemer. Underscanning og mye annet tull som var helt klin vanskelig og endre på. Men NÅ har de fandenmeg fått ut fingern og har gjort det SYNLIG! Endret 6. mai 2011 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hmm! Etter at jeg installerte ATI driveren på Ubuntu 11.04 begynnte alt og lagge. Ikke noe smoothe bevegelser når jeg beveger på vinduer og andre ting som har effekter. Ati på linux er noe herk. Er jo bare 3 år siden driveren ble nogelunde bra på Linux. nVidia tronet toppen da. Edit: Helt siden jeg gikk over fra nVidia til ATI har det bare vært problemer. Underscanning og mye annet tull som var helt klin vanskelig og endre på. Men NÅ har de fandenmeg fått ut fingern og har gjort det SYNLIG! Jeg har ikke kommet så langt i oppgraderingen til 11.04 at jeg har kommet borti problemet ditt. Har derimot hatt samme problemet som deg på 10.10 og 10.04, og fiksen var å slette alt som hadde med "ati driver" osv i synaptic package manager, og så installere driverne fra ati. Alt har fungert knirkefritt etterpå Nå husker jeg dessverre ikke nøyaktig hvilke pakker det var, men det var vel de 3-4 øverste skal prøve å google litt for å se om jeg finner tilbake til guiden. EDIT http://www.ehow.com/how_7162488_manually-remove-ati-drivers-ubuntu.html Det var en av de jeg slettet, og det ser jo ut som om det er der problemet ligger. Endret 6. mai 2011 av Joachricar Lenke til kommentar
quantum Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 heldig for dere som har en ati-driver å syte over, hehe ... det kommer vel støtte for kortet jeg har også etterhvert. Men inntil da, hvordan disable kortet? Anyone? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 fant ingen eksakt match paa maskinen din, men det kan hende noe som vga switcheroo vil funke med ditt ati kort http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Vga_switcheroo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå