Gå til innhold

Fremtidsrettet grafikkort: GTX 580 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samtlige kort vil gå ut på dato en gang. Trist, men sånn er det.

Det lønner seg å ikke se seg blind på nummer og stats, men heller se etter hva behov du har, hvilke spill som skal kjøres.

Så lenge kortet konformerer med en eller annen DX standard så vet du hvor lista ligger. Ellers er det bare småplukking med et versjonsnummer under/over, ytelsen vil være omtrent lik.

Lenke til kommentar

tenk på battlefield 3. ett gtx 580 er ikke nokk for å kjøre det spillet på max 60+ frames fra va jeg har hørt.

legger du till 50% ytelse på en 580 får du 590. dette klarer definitivt battlefield 3 på 60+ fps maxed out.

legger du till 50% mer pennger på kortet får du en 590.

synes prisen på gtx 590 er ganske fair skal jeg være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Er GTX 580 et bra valg, rettet mot fremtidige spill(noe som jeg kan ha noen år)?

Vil ikke bruke mere enn 4000kr.

Kom med tips

Jeg har nå et ATI 5830 og jeg merker at det begynner å dra på årene.

Hmm, først. Hvordan kan et 5830 dra på årENE? Det er vel cirka ett år siden det kom ut?!

GTX580 / 590 er sikkert gode kort om du har lyst til å bruke så mye penger på kort. Men det er en bedre strategi å oppdatere ofte. Fremtidsretta kort finnes ikke, utviklinga går for fort på denne komponenten. Et godt 560-kort kan gi god ytelse i alle spill i den opplølsninga du spesifiserer. Da har du råd til en ny oppdatering igjen om 1-2 år.

Lenke til kommentar

Er GTX 580 et bra valg, rettet mot fremtidige spill(noe som jeg kan ha noen år)?

Vil ikke bruke mere enn 4000kr.

Kom med tips

Jeg har nå et ATI 5830 og jeg merker at det begynner å dra på årene.

Hmm, først. Hvordan kan et 5830 dra på årENE? Det er vel cirka ett år siden det kom ut?!

GTX580 / 590 er sikkert gode kort om du har lyst til å bruke så mye penger på kort. Men det er en bedre strategi å oppdatere ofte. Fremtidsretta kort finnes ikke, utviklinga går for fort på denne komponenten. Et godt 560-kort kan gi god ytelse i alle spill i den opplølsninga du spesifiserer. Da har du råd til en ny oppdatering igjen om 1-2 år.

5830:

Just cause 2: lægg 30fps ca

Lost planet 2: ca. det samme.

Da har jeg kjørt gjennom tester, og det er ikke maza ut engang..

Lenke til kommentar

Enig med de som sier at det mest fremtidsrettede er å kjøpe 560Ti, også oppgradere senere.

Å anbefale GTX580 som fremtidsrettet bare fordi det er det raskeste, er logikk for 12 åringer. Dessuten er det bare en mindre oppgradering av GTX480, som kom for over et år siden. Det tilsier at vi ved jule\nyttårstider vil se stor framgang i ytelse (i motsetning til skillet mellom 480 og 580), og da vil 580 framstå som en treg varmeovn av samme ulla som 560Ti.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...