Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor ADSL med D-Link DI-604

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler med deg.

Det opplegget der er en av grunnene til at jeg sverger til Catch og NGT.

Men jeg ville testa uten routeren først for å se hva som er galt, og så koble routeren imellom som om den var en PC. Hvis det er forskjellig blink på modemet osv, samt at du kommer på nett uten router, så er det noe rart på gang.

Lenke til kommentar

Kjører nesten det samme jeg, uten problem, gikk rett opp uten prob. :)

Eneste forskjell er at jeg kjører ett Zyxel 600 Serie modem istedenfor Alcatel modemet.

Kontaktpunkt i vegg->Splitter->Modem->Router->PCklientene.

Ingen av TP kablene hos meg er krysset til dette formålet.

Fra splitter og til modem så skal TP inn i DSL kontakten. Fra LAN kontakten på modemet og inn i Wan på modemet. PC klientene setter du inn i port 1, 2, 3 eller 4. Vilkårlig hvilken.

På 604 routeren så vil WAN lyse når WAN er registrert, og LAN 1-4 lyser når LAN er tilkoblet disse.

Sync lampa på modemet skal lyse konstant, som da indikerer at ADSL linja er funnet og syncronisert/låst. Da er den klar.

Når det gjelder klientene/Pc'ene så trenger den da ikke PPPoE pakka til Tullenor installert. I Nettverksoppsettet så på klientene så sett opp at den skal få IP fra en DHCP server, det er en innebygd DHCP server i D-Link routeren.

Routeren min er alltid på den, og har satt den opp til å autoconnecte også, så er det bare å skru på PC'en og åpne nettleseren. Går så det griner her. :)

En mulighet hos deg er at Modemet er defekt. Nå kjenner ikke jeg til Alcatel modemet, om det er annerledes enn Zyxel sitt, men regner med at det er noe av samme ulla. Så plug'n'play til å få ut på LAN, så om WAN porten på Routeren ikke lyser og alt annet ser ok ut, så kan det være ett gåent ADSL Modem, da må det bare byttes. Kontakt Tullenor for dette.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Så lenge lan lampen ikke lyser så klarer ikke modemet å oppnå kontakt med din PC.

Prøv å koble utgangen på modemet direkte inn på nettverkskortet.

Splitteren > til Wan på modem >Ethernet på modem inn på netverkskortet.

P.S Utgangen (Ethernet) kan ha forskjellige navn fra modem til modem.

Men straks du kobler noe til den utgangen SKAL LAN lampen lyse.

Lenke til kommentar

Kjenner en som har akkurat samme problem!!!

Tror muligens routeren er kortslutta hos han, for jeg testa med en annen DLINK og da fungerte det greit, men alt ser normalt ut, uten at LAN lampa på modeme lyser når routeren er kobla til....

Sinnsykt irriterende, har selv hatt telenor og dlink, funka greit..

test med en annen router, eller ring dlink`s support..

Fant nummeret på databutikken.com men det finnes også på www.dlink.se

star*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...