Joachricar Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) ssd disk hjelper ikke på samme måte. Windows blir så fragmentert og bloatet etterhvert at det bare går treigt. Windowsen min er også begynt å bli veldig treig nå(1 år), og jeg vurderer å formatere. Bruker den bare til spilling. Installerer, oppdaterer og avinstallerer spill, så blir drit liggende igjen osvosvosvosv. Har ikke hatt det problemet i linux enda. Har hatt det inne ett år nå på laptopen og stasjonære, og de funker like bra fortsatt. Og btw, når det komemr til bloat: kjenner til en fyr som driver å mekker egne "windows-distroer," og han fortalte at det talegjennkjenningsdritet som kommer med windows tar alene 700mb, og er kult 30 min før man finner ut at ms og tastatur er MYE greiere. Endret 12. mai 2011 av Joachricar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 ssd disk hjelper ikke på samme måte. Windows blir så fragmentert og bloatet etterhvert at det bare går treigt. Skal ikke spille noen rolle på SSD ettersom det ikke er noen søketid å snakke om. Derfor det er lite poeng å defragmentere en SSD, fordi en tjener svææææært lite på det. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Ubuntu er etter min meningen best hvis alle driverne er satt opp riktig. Selvsagt KDE versjon vært greit å kunne switchet til også. Men når det kommer til maskinvarekompaktibilitet tviler jeg på ubuntu er stort bedre en mac her. Hvis vi sammenlignet 100% av laptopmarkedet så er det nok en del problemer rundt å går. Tror vi ikke kan si 11.04 funger bra før neste år? Vetfall ikke hvis flere bytter og fjerner feilene som er igjen. Hvem er ubuntu beregnet til? Afrikanere med lav/middels inntekt? Det er vel de flestes mening. Problemet ligger vel hovedsaklig ikke i om hvorvidt Ubuntu setter opp driverne riktig, men heller om maskinvaren er støttet eller ikke. Du kan ha Kubuntu og Ubuntu installert og velge mellom disse når du logger inn. Alt av programvare og filer vil være tilgjenglig uavhengig av hvilket grensesnitt du bruker. Det er forksjell her. Mac OS kommer kun på maskiner produsert fra Apple. Selv om Mac OS sikkert støtter mindre maskinvare, trenger ikke Mac OS å støtte alt av maskinvare. 80% av laptopmarkedet er beregnet på Windows, selvfølgelig vil Linux, Solaris, Mac, BSD, osv kunne støte på problemer. Ikke så rart kanskje. Det ser ut til at enkelte Linux-distributører får sine distribusjoner sertifiserte fra en rekke PC-produsenter, så forhåpentligvis vil nok støtten blir bedre over tid Ikke før neste år, hva får det til å si det? Går forresten utifra at Ubuntu er beregnet på de fleste målgrupper. Det ligger en god filosofi bak ordet Ubuntu uavhengig om mange afrikanere har lav/middels inntekt eller ikke: Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) "Ubuntu" is an ancient African word for "humanity towards others", and we think it's a perfect name for an open source community project. Afrikanere med lav/middels inntekt? Har du i det hele tatt forstått hva som står skrevet? Blir ikke nevnt ett kvekk om inntekt, pris eller noe som overhode har med penger å gjøre. Oversatt så blir det vel noe slikt: "Ubuntu" er ett gammelt afrikansk ord for medmenneskelighet ovenfor andre, og vi mener det er ett perfekt navn for ett åpen kildekode fellesskaps prosjekt. Man har en versjon å forholde seg, til isteden for 10 nettlesere man kan velge mellom. Du har like mange valg muligheter i Windows som på Linux. Begge kommer med en nettleser forhånd installert, og du har flere å velge mellom som kan installeres senere. Og når det kommer til distribusjoner så er det stort sett samme programvare som er tilgjengelig overalt, er ikke så stor forskjell mellom de ulike distribusjonene, i alle fall ikke de store/mest populære. alt er satt opp slik at alt funger fra første dagen. Her tror jeg du tar mange forutsettinger, bl.a. at de feilene eller manglene du opplever gjelder for alle, noe som ikke er tilfellet. Nå mener jeg ikke å ta frem spill men Steam? Hvor enkelt er det å få til i linux? Egentlig irrelevant da dette er Windows applikasjoner. De er ikke ment å fungere i linux. At det er mulig å få til via Wine, blir egentlig på siden av problemstillingen. Og det spørs om mannen i gata ikke kjøper en konsoll i stedet for å spille på pc, det er vel enda enklere (har aldri, og kommer trolig aldri, til å eie en konsoll)? at den var på en blueray plate, så hadde den blitt ennå enklere, ellers så er det meste ganske så enkelt.Hvilket lagringsmedium programvaren kommer på spiller liten rolle når det kommer til enkelhet, kun hvor mye dill dall man kan legge med. Men jeg vil regne med at det store flertallet kun har behov for en brøkdel av det som det blir plass til på en blu-ray. Og så lenge man kan laste ned fra nettet, når man trenger mer programvare, så er det viktigste at grensesnittet på pakkebehandleren/"finn ny programvare" er så forstålig som mulig for nybegynnere, noe jeg har inntrykk av det de ikke er i dag. Men Ubuntu software senter (eller hva det heter igjen) har vel tatt en del skritt i riktig retning. Endret 12. mai 2011 av Crowly 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Tre innlegg av typen offtopic har blitt slettet. Hold dere til emnet nå! Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå