Delvis Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Noen som vet hvor mange dager det tar å kjøre herfra til feks Helligskogen nær Finskegrensa? Tenker da på normal kjøring med god tid og litt stopp her og der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Noen som vet hvor mange dager det tar å kjøre herfra til feks Helligskogen nær Finskegrensa? Tenker da på normal kjøring med god tid og litt stopp her og der. Uhuum...hvor er "herfra?" Ifra Oslo S Lindesnes Bergen Trondheim Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Ja om vi sier fra Voss Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Noen som vet hvor mange dager det tar å kjøre herfra til feks Helligskogen nær Finskegrensa? Tenker da på normal kjøring med god tid og litt stopp her og der. Uhuum...hvor er "herfra?" Ifra Oslo S Lindesnes Bergen Trondheim Hva..? går det så fort, feks bare en dag fra Bergen,,?? Det der kan da ikke stemme overhodet. Jeg brukte 3 dager bare til Trondheim for noen år siden. Hva sikker på nå vel må bli snakk om en 5 - 6 dar til der nord når tok et grovt anslag på kartet. Så dette skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Bruk google maps, der får du opp avstand i kilometer. Det er kun du som veit hvor langt du er villig/klarer å kjøre på en dag. Blir for dumt å spørre på denne måten. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Noen jeg kjenner brukte å kjøre fra Kolbotn sør for Oslo til Senja på én dag, kun med stopp for bensinfylling. Ungene måtte tisse på potte underveis slik at de ikke tapte tid. Han hadde heller ikke for vane å ligge under fartsgrensen... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Høres helt vanvittig ut, forstår det ikke. Når jeg kjørte herfra (nær Haugesund) til Tromheim, startet jeg på lørdag og var framme mandag. Altså 2 overnattinger. Når jeg målte opp strekningene på kartet, og fortsatte måle opp ca like lange strekninger pr dag videre fram til troms, kom jeg til at det måtte bli 5 - 6 dager Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg hadde aldri brukt mer enn 1 overnatting på turen fra Haugesund til Trondheim, slik at folk er forskjellige. Og hvis du først skal bruke 5-6 overnattinger, hvorfor ikke ta hurtigruta fra bergen? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg kjørte flere ganger fra Drammen til Bodø (på 70 tallet), på en lang dag. Og det var da ca. 140 mil. Men da var det sett på som en transport ettappe, så det var ferrest mulig stopp. "Trailer" sjåfører kjører Oslo Trondheim, på 8 timer, etter E6. Jeg har også kjørt til Tana, i Finnemark flere ganger og det er 230 mil en veg, på 31 -33 timer, fra start til mål. Da har jeg kjørt via Sverige og Finnland. Men hvis dere skal være turister og stoppe for alt, som kan være interessant. Ja da kan det gå både en uke og to på turen, dere skal ta. Bare en veg. Legg en plan på forhånd, for hva dere ønsker å se (og stopptid) og hold dere til det. Da kommer dere frem som planlagt! Nå har jeg ikke kjørt nordover (på Vestlandet), så de veiene kjenner jeg ikke. Men når dere er kommet inn på E6, er det jo strake veien, nesten helt frem. Hvis du sjekker på NAF, får dere ganske riktig kjøretid. Dere kan benytte normal kjørehastighet (stipulert av NAF), eller legge inn en lavere/høyere hastighet. Så er det opp til dere, hvor mange timer dere kjører i døgnet. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Høres helt vanvittig ut, forstår det ikke. Når jeg kjørte herfra (nær Haugesund) til Tromheim, startet jeg på lørdag og var framme mandag. Altså 2 overnattinger. Når jeg målte opp strekningene på kartet, og fortsatte måle opp ca like lange strekninger pr dag videre fram til troms, kom jeg til at det måtte bli 5 - 6 dager Jøss, brukte du moped? Eller er vestlandsvegene så ille! Da burde du kjørt over Haukeli, til Oslo. Det er bare 7 - 8 timer. Og så bruker lastebilene, bare 8 timer til Trondheim, fra Oslo.Det er tilsammen bare 16 - 18 timer! Da hadde du sluppet overnatting og vært fremme på et døgn. I værste fall, en overnatting hvis du ikke orket alt i et strekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå