St Thicket Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Vi fikk vår nye Mitsubishi Outlander i November i fjor. Vi er veldig fornøyd med den, men har sett en del ting som vi har reagert på. Først og fremst. Speilhusene har noen skruer på undersiden som har begynt å irre, og har også litt rust på seg. Ulempen er at vann fra disse irrete skruene renner ned langs dørene, slik at lakken blir skadet. Det er en stripe langs døren som ikke lar seg vaske vekk, og heller ikke polere. Måtte frem med lakkfornyer for å fjerne den. Det er ikke noe jeg har intensjon om å gjøre hver vår, for da er det ikke mye lakk igjen etter bare få år... Noen som har hørt om noe liknende før? En annen ting som har plaget meg litt... fargeforskjell. Det er tydelig fargeforskjell mellom karosseri og støtfanger foran og bak. Den er ikke veldig merkbar alltid, men ved visse lysforhold synes det veldig godt. Jeg lurer på om dette er noe jeg kan reklamere på? Hvis de i så fall velger å omlakkere støtfangerne, hvor stor er sjansen for at fargen blir lik karosseriet? Samtidig synes jeg lakken på hele bilen virker veldig sårbar for riper... men det er vel selvforskyldt. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Skruene får du nok skiftet uten noe særlig problemer, da de forårsaker kosmetiske skader/endringer, Mercedes hadde dette problemet på ML og GL med offroad-pakke, da var det et deksel på støtfangeren som ble misfarget pga feil legering i skruene som festet denne, det ble naturligvis dekket av garanti. Når det gjelder støtfangeren så tviler jeg på at du får gjennomslag for det, for her vil jeg tro at nyanseforskjellene er mest grunnet lysforhold, og ikke at det er lakkert med en feil fargekode. Vanskelig for meg å bedømme fargeforskjellen, men om du legger ved bilde så blir det lettere å vurdere. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Her er et bilde som tydelig viser fargeforskjell på støtfangeren på hjørnet i forhold til karosseriet. Den er gråere, mens bilen er brunere. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Om det ikke skal være forskjellig farge der, så må jo dette være feil. Det ser jo ut til at det er en helt annen farge på støtfangeren kontra hovedfargen på bilen. 1 Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Ja, ikke sant? Bra at det ikke bare er jeg som ser det Dette bildet ble tatt like etter overrekkelsen i november i fjor. Dvs, fargeforskjellen har vært der fra den var ny. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har du snakket med forhandler? Jeg har sett en del av disse Outlanderne i trafikken, og har aldri lagt merke til at de eventuelt skulle ha forskjellig farge der. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg sendte mail, med bilde lagt ved, til forhandler på fredag. Har ikke fått svar ennå. Tenkte å gi dem et par dager før jeg tar kontakt på ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå