Gå til innhold

Spill-PC Intel i5 2500k 10k+ -

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en ny Spill- PC, men er usikker om jeg har valgt brae deler. Vil at PCen skal holde så lenge så mulig, skal vel også oppgradere pcen inni mellom. (Crossfire (SLI), Ram, Ivy Brigde?)

Jeg leste en artikkel om Ivy Brigde skal støtte P67 og H67 brikkesettet. Må vel oppgradere til Ivy Brigde neste år.

Handlelista

PCen skal brukes mesteparten til spill som Battlefield 3 (FPS), Fable 3 (hvis den kommer til PC) og StarCraft 2 (Strategi). Ser ikke bort i fra med litt videoredigering med After Effect eller musikkprogrammet FL Studio.

Takker for all kommentarer og hjelp

Send gjerne forslag til deler som kanskje burde byttes.

PS: trenger mus også

Endret av WavenKS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oerklokking av RAM på P67 er så begrenset at det ikke er vits i å prøve engang, ikke har det noen ytelseseffekt heller. 4GB RAM eller 8GB RAM. Lite å si for ytelsen i spill.

Du overdimensjonerer PSU til de grader: 850W er nok til å kjøre TRE HD 6950 i Crossfire sammen med en høyt overklokket i7-2600k.

Jeg skal aldri kjøpe MSI-hovedkort igjen etter å ha prøvd ASUS, det er ditt valg. P8P67 Pro vil nok gi deg en kanskje 3-5% høyere overklokk.

Se på dustin.no også. Alt på komplett er så dyrt i forhold.

Lenke til kommentar

Oerklokking av RAM på P67 er så begrenset at det ikke er vits i å prøve engang, ikke har det noen ytelseseffekt heller. 4GB RAM eller 8GB RAM. Lite å si for ytelsen i spill.

Du overdimensjonerer PSU til de grader: 850W er nok til å kjøre TRE HD 6950 i Crossfire sammen med en høyt overklokket i7-2600k.

Jeg skal aldri kjøpe MSI-hovedkort igjen etter å ha prøvd ASUS, det er ditt valg. P8P67 Pro vil nok gi deg en kanskje 3-5% høyere overklokk.

Se på dustin.no også. Alt på komplett er så dyrt i forhold.

Har du noen andre kabinetter du anbefaler? og hva med grafikk kortet er det et bra valg?

Endret av WavenKS
Lenke til kommentar

Hva er det du ser etter i et kabinett da? Kjøling, støy, utseende, transportmuligheter...?

Ser etter kjøling og litt utsene

Hva slags utseende? Skal det skille seg ut? Skal det være masse LED-lys? Vil du ha et stilrent kabinett eller super-rugged eller linjer?

Phantom er forøvrig et veldig godt kabinett for luftkjøling, medfølgende viftekontroller er også ganske greit.

Lenke til kommentar

Hva er det du ser etter i et kabinett da? Kjøling, støy, utseende, transportmuligheter...?

Ser etter kjøling og litt utsene

Hva slags utseende? Skal det skille seg ut? Skal det være masse LED-lys? Vil du ha et stilrent kabinett eller super-rugged eller linjer?

Phantom er forøvrig et veldig godt kabinett for luftkjøling, medfølgende viftekontroller er også ganske greit.

Skal skille seg ut, kan ha ledlys, men må kunnes slås av. Er ikke sikker på stilrent kabinett eller super-rugged eller linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...