Gå til innhold

Fått en del unødvendige inkassosaker. Lån og framtiden?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg oppigjennom har blitt registrert med en del unødvendige inkassosaker. Da spesielt på små beløp til telenor, chess og slike ting på 200 - 1000,- kr. Totalt unødvendige saker og ting som jeg egentlig kunne fikset.

Vel, grunnen til at det har blitt sånn er manglende rutiner og tro på at inkasso bare er "litt ekstra" for å forskyve betalingen, mens jeg nå i mer "voksen" alder har skjønt kosekvensene av å få slike saker på seg. Det er ikke alvorlige saker og jeg har nå betalt absolut alt utestående hos lindorff inkassoselskap (i overkant av 2000,- kr) Det har vært mye pga militæret og manglende oversikt over fakturaer hjem i posten og purring på disse. I tillegg har telenor misforstått i butikk med at jeg skulle få e-faktura og noe greier der. Totalt sett har det blitt rundt femseks inkassosaker på slike idiotiske småbeløp.

Saken er den at jeg nå er redd for framtidien mtp lån, kreditt og slike ting. Hva om jeg ønsker å ta opp et billån om en trefire år? Vil banken da gå inn på meg og tenke "ah. En del inkassosaker. Glem det!" eller ser de litt ann situasjonen? Vet det er vanskelig å å slå fast noe slikt og at de ser ann situasjonene helt individuelt, men jeg har fått skrekkhistorier om at lån kan jeg nå bare glemme.

Som sagt er det ikke alvorlige inkassosaker det er snakk om, og ting er blitt betalt. Men likevell er det vel betalingsanmerkning og "rød skrift" i banken? Er det 5 år slike anmerkninger står på meg? :thumbdown:

Kunne ikke noen bare lært meg litt mer om økonomi før jeg kastet meg ut i regningshælvette :whistle:

Edit:

I tillegg har jeg en drøm om å starte for meg selv og da må man jo ha økonomien helt på det tørre. Hvor lenge står anmerkninger i forhold til det å ha nok økonomiryggrad til å kunne få lov å starte firma?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PUH!

Har en kar på jobb som sa jeg bare kunne glemme alt av lån i en god del år frammover og når jeg hintet frampå at dette er noe de ser ann og det kommer ann på alder, situasjon osv.. så fikk jeg bare tilbake at jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakket om :roll:

Alt er betalt og en inkassosakene har aldri gått så langt at det er påbegynt renter eller noe slikt. Men banken kan vel se hvor jeg tidligere har hatt gjeld osv og dette virker jo veldig negativt inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...