Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800 Pro

V!king1

Anbefalte innlegg

vurderer kjøp av sapphire radeon 9800 pro128mb. har sett en del plasser men det er en ting jeg lurer på, på databutikken står det Minneshastighet 2.8ns. er det ikke vanlig med 2.2? hvor kan jeg få dette kortet best og billigs mulig? er mange forskjellige kort og jeg vill ha det beste og billigste.

jeg vill vite hvilket kort har best ram kjøling etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vanlig med 2,8 ns Samsung chips på Radeon 9800Pro. Det er nVidia GeForce FX 5900 som bruker 2,2 ns Infineon chips.

Med andre ord, brikkene på Radeon 9800 Pro er verifisert for å kjøre på 357 MHz (x2 = 714 MHz), mens GF FX5900s brikker er laget for 450 MHz (900).

Lenke til kommentar

jeg kjøpte mitt på www.Amraam.no, og det var det billigste jeg fant da, for 1.5 til 2 månder siden, 3781,-. Men jeg så at komplett hadde prisen nede på 34xx,- sist jeg sjekket. bare sjekk noen forskjellige butikker som du finner i prisguiden her på hardware.no, men jeg vet ikke om prisen som står der er riktig hele tiden, så sjekk selve butikken.

Lenke til kommentar

Vel, hvis du leser testen på hardware.no om dette kortet, fant de ut av at kortet kanskje var laget av ATi (BBA) og ikke av Sapphire. Det kan hende at Sapphire har bare laget et eget klistremerke og klistret på kortet.

Jeg fikk samme resultater når jeg sjekket. Så det kan hende det er et ATi-kort. Hvis ikke så fikk jo kortet uannsett terningkast 6 av hardware.no.

Testen:

Sapphire 9800 Pro 128 MB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...