Gå til innhold

Tips om gode stealth spill?

Anbefalte innlegg

Hei, min favoritt utenom FM2011 er stealth/spy spill. Og da tenker jeg på spill som Thief, Splinter Cell, Hitman, Metal Gear Solid, Death To Spies osv.

Noen som vet om noen gode lignende spill så tar jeg gjerne imot tips. (ikke horror spill, jeg har ikke nerver til det, been there, tried it, barely survived it) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt mye og sett videoer om Velvet Assassin. Har aldri testet det da jeg så at det var en sånn eh.. nå står det stilt.. sånn "fryseskjerm" (noe morfin greier?) at du kunne drepe folk i dette øyeblikket. Jeg syntes det virket så teit. Selvfølgelig trenger jeg ikke bruke det, men.. Har lagt merke til de dårlige anmeldelsene. Skadet jo ikke å teste ut en demo, takk for tipset.

Lenke til kommentar

Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay

Hmm er ikke det FPS action da? Ser da sånn ut på videosnuttene. Er heller ingen fan av scifi spill. Er bare så lei dem :)

Forøvrig gleder jeg meg veldig til Hitman 5, Thief 4, Death To Spies 3 og Metal Gear Solid: Rising som alle kommer i år.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Assassins Creed var et spill jeg hadde store forventninger til, desverre ble jeg skuffet. Vil heller ikke plassere det i stealth kategorien. Det er jo så mye, mye større. Min feil var at jeg nok sluttet å spille det for tidlig, men merkelig nok likte jeg det ikke.

Takk for tipset da :)

Lenke til kommentar

Begge Riddick-spillene inneholder timesvis med førstepersonssniking. Vil i grunn anslå at du bruker mer tid på å snike deg rundt og kverke folk med bare nevene og alskens absurde kniv-varianter enn på skyting - med unntak av tutorialen er du veldig langt inne i spillet før du i det hele tatt får avfyre våpen.

Om du velger snikevarianten i Alpha Protocol er det et ganske kurant stealth-spill, også.

Lenke til kommentar

Hehe ja jeg ser frem til Deus Ex Human Revolution. Kommer aldri til å glemme det første. Timesvis med uendelig moro.

Skal snart teste Riddick spillene og Alpha Protocol. Da jeg så videoer av Riddick spillene virket det til å være veldig mye action/skyting, derfor antok jeg det ikke var et stealth spill, men et rent fps action spill. Men stoler på deg, og tester det ut. Blir noen søvnløse netter nå sikkert. :whistle::thumbup:

Lenke til kommentar

Testet Alpha Protocol nå, men etter å ha komt meg gjennom bare fire-fem checkpoints avinstallerte jeg det. Kontrollene og musbevegelsene gjør spillet umulig å spille. Uansett hvordan jeg stilte sensitiviteten så ble det meget ubehagelig. Og selv når jeg knapt rørte musen snudde kamera plutselig 180 grader, håpløst. Prøver du å løpe bak et eller annet mens noen skyter på deg, så tilta plutselig kamera.

Kamerabevegelsen/kontrollene ødelegger jo spillet. Skytinga fungerte også svært dårlig.

Ser at det får lunkne anmeldelser, og mange poengterer også det jeg skrev.

Det virker som om dette spillet ikke er ment for keyboard og mus.

Jeg år vente til de jeg nevnte i første post mens jeg koser meg med Gray Matter og FM.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Jeg ble akkurat ferdig med Alpha Protocol for noen timer siden, og likte spillet SVÆRT godt, veldig glad for at jeg kjøpte denne perlen. Faktisk frister det med en ny gjennomgang med en gang, men siden jeg har både Witcher 2 og LA Noire liggende for det vente til en annen gang.

Spilte forøvrig på xbox, og syns kontrollene fungerte bra der.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest virker det som om dette spillet krasjer med diverse hardware, alt etter hva du har. Helt klart fungerer ikke dette spillet på min laptop, som forøvrig var high end da jeg kjøpte den i august. Ser flere skriver at de har problemer med kamera og kontrollene, mens andre ikke har problemer i det hele tatt.

Jeg tror nok dette spillet funker best på konsoll ja.

Det var også umulig å knekke diverse alarmer, tenker på de hvor du bruker piltaster på venstre kode og må bruke musen (!!) på andre koden, som var umulig å få beveget ned.

Eks. to linker om dette problemet:

http://www.gamespot.com/pc/rpg/alphaprotocol/show_msgs.php?pid=945402&topic_id=m-1-54995434

http://forums.techarena.in/video-games/1343307.htm

"Some extremely peculiar decisions have been made regarding how the game is set up. Mouse smoothing, for instance, something no one ever wants to set to “on” is hard-coded as “on” and is not available as an option. This is causing a lot of players to find the game staggers horrendously when they move the mouse, making aiming near-impossible. However, when played with a controller (ideally a 360 controller for compatibility) it moves smoothly. So it seems very likely to be horrible porting to PC.

Then there’s the minigames, some of which are proving impossible to complete with a mouse, again requiring a controller for any hope of success."

http://www.rockpapershotgun.com/2010/05/31/an-hour-with-alpha-protocol/

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Jaja, det er jo symptomatisk for Obsidian sine spill at det er fysisk uspillbart for noen og fungerer utmerket for andre. :p Har ingen problemer med hacke-minigamet i det hele tatt... Flyttet både den wasd-styrte og musestyrte markøren samtidig, dit jeg ville ha dem. I forhold til RPS-artikkelen kan jeg jo nevne at jeg snek meg gjennom hele spillet uten å møte på problemene Walker gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...