Lurveleven Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei Jeg kjøpte en ACER Aspire TimelineX 5820 TG for et års tid siden. Nå begynner den å gå varm og jeg ville gjerne rengjøre vifta. Ikke uproblematisk. Slik som jeg ser det, blant annet ved hjelp av denne guiden How to clean cooling module ..osv og etter å ha skrudd ut ca 30 små skruer på bakpanelet uten å komme nærmere vifta, så er dette en massiv jobb. Og jeg er faktisk redd jeg skal ødelegge noe om jeg følger guiden. Det er ikke samme maskinen som min, men det nærmeste jeg fant. Er ikke mulig å komme til vifta bare ved å åpne bakpanelet. Er det virkelig ingen annen måte å fikse dette? Fins det noen nødløsninger som kan holde en stund? Ville satt så stor pris på gode tips, akkurat nå er jeg helt sjokkert over at det går an å lage en laptop der vifta er det SISTE man får tilgang til .. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg har selv en 5820TG, for meg ser det ut som at det er bare å løfte av tastaturet. Hvis du ser øverst på tastaturet, så er det slike små fliker som stikker ut fra selve ramma. Disse er bevegelige og kan dyttes på. Min erfaring er at det er nok å dytte på disse for å få løftet opp tastaturet. Da burde vifta også være tilgjengelig. Red.: Hvis du vil være sikker, så kan du spørre her: https://customercare.acer-euro.com/customercare/CS2Service.aspx Endret 5. mai 2011 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Lurveleven Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Takk for tilbakemelding. Det høres lovende ut Jeg kan desverre ikke se hvilke fliker du mener som skal være bevegelige. Er de tilgjengelige kun når midt panelet under er skrudd opp eller mener du når maskinen er helt som vanlig, lukket og klar til bruk? Jeg skal poste et spørsmål på Acer siden også. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Bildet er ikke spesielt godt, men du ser den lille dingsen som stikker ut der. Det er 5-6 slike langs kanten der, de kan dyttes slik at tastaturet løstner. Lenke til kommentar
Lurveleven Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Hurra, ja de ser jeg Skal slå av maskina og prøve med en gang. Flott at du tok bilde og postet, setter stor pris på det. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Husk å ta ut batteriet og ikke minst, vær forsiktig! Du trenger IKKE bruke makt. Hvis du har to slike knøttsmå skrujern, så er det å anbefale. Et til å dytte på dingsen og et til å forsiktig flippe tastaturet opp. Lenke til kommentar
Lurveleven Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Det gikk veldig greit å løfte tastaturet og jeg ser vifta og kan rengjøre litt. Men selve luftinntaket der bittesmå støvkorn lager en tett masse, der kommer jeg ikke til, tror jeg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tror det skal gå bra å lirke vifta ut derfra. Nå har ikke jeg åpna denne modellen, men det er erfaringen fra andre modeller. Lenke til kommentar
Lurveleven Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Det skal jeg prøve, tenkte ikke på det. Takker og bukker. Lenke til kommentar
amund91 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Vil bare slenge meg på å takke for tipset med de flikene! Hadde heller ikke funnet noen vei inn til vifta. Tusen takk! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Bare hyggelig. HUsk bare på å vær forsiktig når dere holder på. Og ikke minst, husk å ta ut batteriet. Lenke til kommentar
LOOOL Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei! Eg kan desverre ikke se det bilde du hadde publisert om de flikene. Eg ser de 6 flikene men hva skal eg gjøre med dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå