toreae Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvor kan man finne høyesterettdommer som er eldre en 4 mnd? lovdata.no har bare i 4mnd. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Betalingsversjonen av lovdata. Evt. gyldendals rettsdata, men denne databasen er også kun åpen for abonnenter. Du kan også få utlevert enkeltdommer ved å henvende deg til domstolen. Se mer her: http://www.domstol.no/no/Apenhet-i-domstolene/ 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Takker. Burde ikke slike ting være tilgjengelig for offentligheten gratis Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jo. Og det er de jo for så vidt dersom du ber domstolen om en utskrift. Når det er sagt, det er nok av folk på forumet her som har tilgangene - hvilken dom trenger du? 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Denne: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10034572 Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Upraktisk lang å poste i tråden. PM sendt. 2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Takker igjen. Det var litt mye å lese, enda mere og forstå. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Dommer kan virke litt overveldende ved første øyekast. Det relevante finner du stort sett fra: "(33) Jeg er kommet til at anken ikke kan føre frem." Dette er dommerens syn på saken. Det foregående er bare partenes anførsler. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Avgjørelser fra Norges Høyesterett blir publisert på deres nettsider i fulltekst: Avgjørelser (2011). 2 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis jeg kan snike inn et liknende spørsmål: Noen som vet hvor man kan få tak i gamle odelstingsproposisjoner? Tenker da på Ot. prp. nr. 15 (1994 - 95) . (Arkivet på regjeringen.no går bare tilbake til 1996-1997.) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Biblioteker har gjerne noen i trykt versjon, Stortingsarkivet har, Lovdatas betalløsning har. 2 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Her er deler av den: http://bat8.inria.fr/~lang/orphan/documents/europe/norway/intro-art-38b-1995.pdf 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Takk for svar. krikkert, jeg finner ikke odelstingsproposisjoner i bibliotekdatabasen og jeg fikk ikke noe svar på mailen jeg sendte Trondheim folkebibliotek om det. Lovdatas betalløsning er litt upraktisk for noe jeg som ikke-jurist "kom til å lure på". KVTL, det var nok ikke rett del, men det var mer enn jeg fant med Google så jeg er imponert likevel. (Det gjelder § 12, om kopiering til privat bruk og begrensninger på dette utover det som er spesifisert i loven.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå