RulleRimfrost Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Min trofaste Raptor os-disk bestemte seg helt plutselig for å avgå ved døden, så jeg heiv meg rundt å bestillte SSD (Intel 320 120GB). Maskinen det gjelder har et Gigabyte GA-MA790XT-UD4P , altså 6 sataporter fra AMD SB750, og 2 som heter GSATA2 (mistenker det egentlig er Jmicron 363). Jeg har et raid på AMD-controlleren, så har derfor alltid hatt os-disk på en GSATA-port. Jeg aktiverte bare AHCI og installerte 64bit Windows 7. Tror ingen av controllerne støtter trim, så det er jo ingen grunn til å bytte om. Når jeg nå tester min nye SSD på denne porten får jeg mye lavere hastighet enn de andre barna. Bør jeg flytte SSD til AMD. Vil det gi bedre hastighet (Om det finnes noen der ute som ikke sitter på Intel-controllere lenger)? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du bør definitivt flytte til SB750. Jeg hadde forgjenger til Intel 320, X25-M 160GB på et GA-MA790GP-DS4H med SB750 og jeg fikk disse resultatene. For virkelig å få ut potensialet av SSDen du har kjøpt så ville nok et kort med SB850 gi deg dette men sånt koster selvfølgelig litt penger + arbeid, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå